• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 21 فروردین 1397
کد مطلب : 11632
+
-

چوبه ‌دار در انتظار عامل شهادت مأمور پلیس

کیفری
چوبه ‌دار در انتظار عامل شهادت مأمور پلیس

قصاص، حکمی بود که قضات دادگاه کیفری برای عامل شهادت مأمور پلیس درنظر گرفتند. قاتل که از قاچاقچیان حرفه‌ای مواد‌مخدر است وقتی مأموران را در حال ورود به مخفیگاه‌شان دید به سوی یکی از آنها شلیک کرد و وی را به شهادت رساند.
به گزارش همشهری، روز هفدهم شهریور‌ماه سال 94به مأموران پلیس پاکدشت خبر رسید 2قاچاقچی حرفه‌ای مواد‌مخدر در خانه‌ای مقدار زیادی مواد مخفی کرده‌اند. شواهد اولیه حاکی از آن بود که آنها حتی در تهیه مواد‌مخدر صنعتی نیز دست دارند و در مخفیگاه‌شان لابراتوار تولید شیشه راه انداخته‌اند. در این شرایط گروهی از مأموران مخفیگاه آنان را تحت نظر گرفتند. وقتی آنها مطمئن شدند هر دو قاچاقچی در آنجا حضور دارند عملیات آغاز شد. مأموران آنجا را محاصره کرده بودند و هیچ راه فراری برای تبهکاران وجود نداشت. درحالی‌که مأموران قصد داشتند وارد آنجا شوند قاچاقچیان به سوی یکی از آنان به نام ستوان یکم میثم مولایی شلیک کردند. این تیراندازی آغاز درگیری مأموران با قاچاقچیان بود اما در نهایت هر دو قاچاقچی دستگیر شدند. در جریان بازرسی از مخفیگاه دستگیرشدگان مقدار 9کیلو و 750گرم هروئین، 15کیلو مواد پیش‌ساز شیشه، یک قبضه سلاح کلاشنیکف، 106فشنگ جنگی و یک خشاب کشف شد. در این میان مأموری که مجروح شده بود به بیمارستان منتقل شد اما شدت جراحات وی به حدی بود که به شهادت رسید.
به‌دنبال شهادت مأمور وظیفه‌شناس پلیس، پرونده این جنایت به شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در جلسه محاکمه که چندی قبل برگزار شد ابتدا اولیای دم مقتول برای قاتل فرزندشان درخواست صدور حکم قصاص کردند. سپس عامل اصلی جنایت در جایگاه ایستاد و در دفاع از خودش گفت: ما تازه وارد مخفیگاه‌مان شده بودیم که ناگهان متوجه حضور مأموران شدیم. اسلحه دست من بود و وقتی آنها را دیدم از ترس شروع به تیراندازی کردم. من قصد نداشتم به آنها آسیب بزنم و می‌خواستم راهی برای فرار باز کنم اما گلوله‌ها به یکی از مأموران اصابت کرد. دومین متهم نیز مدعی شد که نقشی در این جنایت نداشته و فقط در آنجا حضور داشته است. در پایان این جلسه هیأت قضایی برای تصمیم‌گیری در این خصوص وارد شور شدند. سرانجام دیروز قضات شعبه هفتم بعد از بررسی محتویات پرونده متهم ردیف اول را به اتهام قتل عمدی به قصاص و به اتهام نگهداری سلاح به تحمل 5سال حبس محکوم کردند. همچنین متهم ردیف دوم نیز به اتهام نگهداری سلاح به 5سال حبس محکوم شد. صدور این رأی در حالی است که به بخش دیگری از اتهامات متهمان درخصوص تولید و نگهداری مواد‌مخدر در دادگاه انقلاب رسیدگی می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید