• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 22 آبان 1399
کد مطلب : 115531
+
-

طلافروش مجازی ۱۰۰نفر را سرکیسه کرد

مرد شیاد با تبلیغ در فضای مجازی مدعی بود طلا را پایین‌تر از قیمت بازار می‌فروشد و از همین راه توانست دست‌کم از 100نفر کلاهبرداری کند.
به‌گزارش همشهری، مدتی قبل مردی به پلیس فتا مراجعه کرد و گفت هنگام خرید طلا از یکی از سایت‌های فروش مجازی سرش کلاه رفته است. او گفت: قصد خرید طلا از سایت‌های فروش طلا در فضای مجازی را داشتم و پس از جست‌وجو یک آگهی توجهم را جلب کرد و چون شرایط خوبی داشت با مدیر سایت تماس گرفتم و مبلغ 6میلیون تومان به حسابی که او اعلام کرده بود، واریز کردم اما بعد از آن مدیر سایت دیگر جوابم را نداد. به‌دنبال این شکایت تحقیقات مأموران پلیس فتا برای شناسایی مرد کلاهبردار آغاز شد.
سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای پایتخت در این‌باره گفت: کارآگاهان پلیس فتا توانستند متهم را شناسایی کنند. آنها او را مدتی تحت نظر داشتند و در این مدت متوجه شدند که حساب بانکی‌اش حدود 150میلیون تومان گردش مالی زیادی دارد و احتمال اینکه او افراد دیگری را نیز به دام انداخته باشد تقویت شد. 
وی ادامه داد: سرانجام همکارانم در عملیاتی متهم را دستگیر کردند و او در بازجویی‌ها به کلاهبرداری از طریق ایجاد سایت فروش طلا اعتراف کرد و در بررسی‌ها مشخص شد او دست‌کم از ۱۰۰نفر در فضای مجازی کلاهبرداری کرده است و تلاش‌ها برای شناسایی مالباختگان ادامه دارد.
سرهنگ گودرزی به شهروندان توصیه کرد که فریب اینگونه تبلیغات و افرادی که ممکن است وعده فروش طلا با قیمت پایین‌تر از بازار بدهند را نخورند و حتما معاملات مبلغ بالای خود را درفضای حقیقی و از طریق افراد مطمئن و شناخته شده انجام دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید