• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 22 آبان 1399
کد مطلب : 115545
+
-

بخشش؛ 2سال بعد از جنایت در زندان

داخلی
بخشش؛ 2سال بعد از جنایت در زندان

مردی که در زندان دست به جنایت زده و به قصاص محکوم شده بود با تلاش تیم صلح و سازش دادسرای جنایی از مجازات مرگ رهایی یافت و بخشیده شد.
به‌گزارش همشهری، این حادثه بیستم مهرماه97 در زندان تهران بزرگ رخ داد. آن روز وقتی مأموران زندان در جریان درگیری میان دو زندانی قرار گرفتند، قدم در بند گذاشتند و به تحقیق در این‌باره پرداختند. بررسی‌ها حکایت از این داشت که در جریان این دعوا دو زندانی با ضربات چاقو زخمی شده‌اند که هردو به بیمارستان انتقال یافتند، اما یکی از آنها به‌دلیل شدت جراحت و خونریزی شدید فوت شد. گزارش جنایت در زندان به بازپرس ویژه قتل تهران اعلام شد و اودستور بازداشت قاتل را صادر کرد.
متهم که سهیل نام دارد در بازجویی‌ها به قتل اقرار کرد. او درخصوص انگیزه‌اش گفت: من مدت‌ها می‌شد که با یکی از زندانیان به نام جعفر اختلاف داشتم. او زندانیان تازه وارد را اذیت می‌کرد و همیشه بر سر این مسئله با او درگیر می‌شدم.
وی ادامه داد: خودم اتهامم کلاهبرداری بود و چند وقت قبل دستگیر و زندانی شدم. در حال گذراندن دوران محکومیتم بودم که پسری کم سن و سال وارد زندان شد. جعفر شروع کرد به اذیت کردن او. با او کل کل و مقابل زندانیان دیگر او را مسخره می‌کرد. همین باعث ناراحتی زندانی تازه وارد می‌شد. به همین دلیل تصمیم گرفتم به جعفر بفهمانم که نباید هرکاری دوست دارد در زندان انجام بدهد. او دوست داشت طوری رفتار کند که همه از او حساب ببرند و تحمل اینکه کسی روی حرفش حرفی بزند را نداشت. من اما روز حادثه در ساعت هواخوری به سراغش رفتم و با چاقوی دست‌سازی‌ که در زندان درست کرده بودم تهدیدش کردم تا کاری به زندانی تازه وارد نداشته باشد. همین موضوع شروع درگیری میان ما بود که با دخالت مأموران درگیری تمام شد و من به سلولم رفتم. اما جعفر بار دیگر به سراغم آمد و هر دو با چاقوی دست‌سازی‌ که داشتیم به سمت یکدیگر حمله ور شدیم. هم او ضربه زد و هم من. اما ضربه‌های او سطحی بود و من در دفاع از خودم چندین ضربه به او زدم که باعث مرگش شد.
این متهم پس از محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد و حکم به تأیید قضات دیوان عالی کشور رسید. پس از آن پرونده پیش روی قاضی مریم خلیفه دادیار شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران قرارگرفت و تلاش تیم صلح و سازش دادسرای جنایی برای جلب رضایت از اولیای دم شروع شد. سرانجام چند روز قبل اولیای دم راضی شدند تا با دریافت دیه، متهم را ببخشند و حکم قصاص را اجرا نکنند. به این ترتیب متهم دیه را فراهم و رضایت اولیای دم را جلب کرد و خانواده مقتول برگه رضایت نامه را امضا کردند و قاتل را بخشیدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید