• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 14 آبان 1399
کد مطلب : 114766
+
-

کوتاه از حادثه/آوار خانه قدیمی بر سر کارگر جوان


کارگر جوانی که با چند نفر دیگر مشغول تخریب ساختمانی بود، به‌دلیل بی‌احتیاطی زیر آوار گرفتار شد و جانش را از دست داد.
به گزارش همشهری، این حادثه روز چهارشنبه در ساختمانی در حال تخریب در شهرک حکیمیه اتفاق افتاد و به‌دنبال آن گروه‌های امداد و نجات راهی محل حادثه شدند. آنجا ساختمانی 2 طبقه بود که کارگران مشغول تخریب بودند که ناگهان دیوار و سقف طبقه دوم بر سرشان آوار شد. این حادثه آنقدر ناگهانی رخ داد که یکی از آنها نتوانسته خود را نجات دهد و زیر آوار گرفتار شد.
آتش‌نشانان ایستگاه‌های 56و10که دقایقی پس از حادثه خود را به آنجا رسانده بودند از همان لحظات نخستین تلاش‌های خود برای نجات کارگری که زیر آوار مانده بود را آغاز کردند. رضا امیری یگانه، معاون منطقه 3 عملیات آتش‌نشانی تهران در این‌باره گفت: با رسیدن به محل حادثه مشاهده شد در طبقه اول یک ساختمان 2طبقه که کارگران در حال تخریب آن بودند، به‌علت عدم‌ رعایت اصول ایمنی، دیوار و سقف طبقه دوم روی طبقه اول فرو ریخته و یکی از کارگران در هنگام کار در این محل، زیر آوار گرفتار شده بود.
او در ادامه گفت: آتش‌نشانان پس از بررسی و دریافت اطلاعات اولیه، جست‌وجو برای یافتن کارگر گرفتار زیر آوار را آغاز کردند و پس از ساعتی تلاش، موفق شدند کارگر 19ساله را از زیر خروارها خاک به بیرون منتقل کنند، اما متأسفانه او در همان لحظات اولیه جان خود را از دست داده بود و تلاش آتش‌نشانان برای نجات جان وی بی‌نتیجه ماند. به گفته امیری، آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی کامل محل حادثه و ارائه تذکرات ایمنی به مسئولان ساختمان به ماموریت خود پایان دادند.

خرید لباس با چک پول‌های جعلی
زن و مرد جوان با چک‌پول‌های تقلبی از مغازه‌داران لباس می‌خریدند و در فروشگاه‌های اینترنتی می‌فروختند. به گزارش همشهری، چند روز قبل یکی از کسبه بازار نازی آباد در تماس با کلانتری 130نازی آباد گفت که او و چند نفر دیگر زن و مردی را که قصد داشتند با چک پول‌های قلابی لباس بخرند دستگیر کرده‌اند. ماموران با حضور در لباس‌فروشی با زن و مردی جوان روبه‌رو شدند و از آنها مبلغی چک پول تقلبی کشف شد. آنها با چک پول‌های قلابی قصد داشتند کت و شلوار بخرند اما با هوشیاری مغازه‌دار به دام افتادند. شواهد نشان می‌داد آنها پیش از این نیز با چک‌پول‌های جعلی از مغازه‌داران لباس خریده بودند. یکی از کسبه گفت: مدتی قبل این زن و مرد به مغازه‌ام آمدند و حدود 4میلیون تومان لباس خریدند و به من چک پول دادند اما بعد فهمیدم چک پول های‌شان جعلی است. 
 وقتی متهمان تحت بازجویی قرار گرفتند ابعاد تازه‌تری از نقشه‌شان برملا و معلوم شد آنها لباس‌ها را پس از خرید در فروشگاه‌های اینترنتی می‌فروختند. یکی از آنها گفت: ما تعدادی چک پول قلابی از یکی از شهرهای غربی کشور خریدیم و از ابتدای آبان‌ماه هر شب به بازار نازی آباد می‌رفتیم و با این چک پول‌ها لباس می‌خریدیم و در فروشگاه‌های اینترنتی به قیمتی پایین‌تر می‌فروختیم. قصد داشتیم به کارمان ادامه دهیم که  دستگیر شدیم.
سرهنگ پیمان لطیفی، رئیس‌کلانتری 130نازی‌آباد در این‌باره گفت: متهمان به تهیه و استفاده از چک پول‌های جعلی اعتراف کردند و گفتند چک پول‌های تقلبی را از غرب کشور تهیه و خرج کرده‌اند. وی ادامه داد: تاکنون 6نفر از مغازه‌داران زن و مرد جوان را به‌عنوان متهم شناسایی کرده‌اند و هم‌اکنون آنها در بازداشت به‌سرمی‌برند و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید