• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
دو شنبه 1 مرداد 1403
کد مطلب : 230620
+
-

بازگشایی یک پرونده قدیمی از رسوایی اخلاقی در ارتش انگلیس

بازگشایی یک پرونده قدیمی از رسوایی اخلاقی در ارتش انگلیس

پرونده رسوایی اخلاقی سربازان انگلیسی در کنیا در دهه ۱۹۵۰ بار دیگر گشوده شده است. تارنمای خبری تحلیلی یو کی دیسکلسفاید گزارش داده که ارتش انگلیس که یک فرماندهی ویژه برای بررسی جرائم اخلاقی نیروهایش راه‌اندازی کرده است، حداقل در 24مورد اعلام کرده که اتهام داشتن روابط غیراخلاقی نیروهایش در کنیا قابل اثبات نیستند؛ نتیجه‌گیری‌ای که خانواده قربانیان را در کنیا عمیقا ناامید کرده است. این پرونده مربوط به ده‌ها مورد اتهام تجاوز و ارتباط غیرقانونی سربازان انگلیسی با روسپی‌ها در دهه 1950است که در کنیا مستقر بودند. موضوع زمانی جدی شد که آنگس وانجیرو، زن کنیایی توسط یک سرباز انگلیسی در سال ۲۰۱۲ کشته شد. یو کی دیسکلسفاید نوشته:
  مظنون به قتل هنوز فراری است که باعث انتقاد از مقام‌های انگلیسی و کنیایی شده است.
  ارتش انگلیس از سال 2022در واکنش به این رسوایی بزرگ تحت سیاست «تسامح صفر» هرگونه ارتباط سربازان با روسپی‌ها را ممنوع کرد.
  ارتش با وجود تأکید بر بی‎طرفی در رسیدگی به پرونده قتل وانجیرو، در 24مورد اعلام کرده که اتهام سربازان انگلیسی قابل اثبات نیست.
  اعلام بی‌گناهی متهمان، ‌خانواده زن کشته شده کنیایی را عمیقا ناامید کرده است.
  به‌گفته منتقدان، رابطه غیراخلاقی سربازان انگلیسی با زنان کشورهایی که ارتش انگلیس در آنجا نیرو دارد سوءاستفاده آشکار و وحشتناک از قدرت است.
  سربازان انگلیسی همچنین با اتهام رها کردن کودکانی که از ارتباط با زنان کنیایی به دنیا آمده‌اند، روبه‌رو هستند. برآورد شده که دست‌کم ۶۹ کودک در نتیجه تجاوزات جنسی سربازان انگلیسی به دنیا آمده‌اند.
  نیروهای مسلح انگلیس در زمینه مقابله با خشونت علیه زنان کارنامه فاجعه‌باری دارد.
  دادگاه‌های نظامی انگلیس تنها در 23درصد موارد به محکومیت متهمان به تجاوز جنسی رأی داده است(‌در مقایسه با میانگین 70درصدی دادگاه‌های غیرنظامی).
سی‌ان‌ان پیش تر نوشته بود که کودکان نامشروع بر جای مانده از سربازان انگلیسی در کنیا هیچ حمایتی از سوی پدران‎شان که بعد از اتمام مأموریت شان به خانه برگشته‌اند، دریافت نکرده‌اند و ارتباطی با آنها ندارند و همسایگان شان نیز آنها را طرد می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید