• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 6 آبان 1399
کد مطلب : 114108
+
-

تشکیل کمیته ویژه اجرای فرمان رهبری در وزارت کار


به‌دنبال فرمایش مقام معظم رهبری در جلسه با ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر موظف بودن سازمان تأمین اجتماعی برای پرداخت مستمری بیکاری به کارگرانی که بیمه نداشته‌اند و بر اثر کرونا بیکار شده‌اند، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور فوری تشکیل کمیته‌ای ویژه را برای پیگیری دستورات رهبری در این وزارتخانه صادر کرد. همچنین با حکم شریعتمداری، احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی این وزارتخانه به‌عنوان مسئول کمیته ویژه منصوب شد.
به گزارش همشهری، صبح روز شنبه هفته جاری، رهبر معظم انقلاب در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، اعلام فرمودند: درباره برخی افراد بیکارشده بر اثر کرونا که بیمه بیکاری ندارند، تأمین اجتماعی موظف است برای حل این مشکل اقدام کند. دیروز اما، در شرایطی که پیگیری همشهری از برگزاری جلسات فشرده در وزارت کار و تأمین اجتماعی برای اجرای فرمان رهبری حکایت داشت، ایجاد کمیته ویژه اجرای فرمان رهبری با حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شد تا برنامه عملیاتی جامعی برای اجرای وظایف ابلاغی رهبری تهیه و برای تصویب به ستاد ملی کرونا ارسال کند.
در حکم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی این وزارتخانه به‌عنوان مسئول کمیته ویژه منصوب شد. شریعتمداری در این حکم، خطاب به میدری و سایر اعضای کمیته اعلام کرده است: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسه با ستاد ملی مقابله با کرونا اوامری را ابلاغ فرمودند که بعضاً همسو با ‌مأموریت‌ها و مسئولیت‌های وزارت متبوع قرار دارد. ازاین‌رو ضروری است در اسرع‌وقت جلسه‌ای دراین‌باره تشکیل و با تقسیم‌کار روشن در اجرای وظایف ابلاغی معظم‌له، برنامه عملیاتی جامع تهیه و فوراً برای تصویب و اجرا تقدیم ستاد ملی مقابله با کرونا کنیم؛ ازاین‌رو ضمن «تشکیل کمیته‌ای ویژه» ضروری است در برنامه‌ریزی‌ها محورهای زیر بیش‌ازپیش مدنظر قرار گیرد:
1- ارزیابی روشن از میزان و نحوه برآورد و تحویل بسته‌های حمایتی به اقشاری که در شرایط شیوع کرونا در وضعیت نامطلوبی به‌سر می‌برند.
2- نحوه به‌کارگیری کمک‌های مؤمنانه
3- اقدام سازمان تأمین اجتماعی در
الف: بیمه آسان و سریع بیکاران دارای کد تأمین اجتماعی
ب: برآورد نیازهای مالی احتمالی و ارائه راهکار تأمین آن به‌موازات اقدام فوری
ج: پیشنهاد مناسب برای شناسایی دقیق‌تر بیکاران صاحب کار غیررسمی که اطلاعی از آنها در سازمان‌های بیمه‌گر (مثل تأمین اجتماعی) وجود ندارد، اما مورد تأکید رهبر انقلاب است.
د: برآورد منابع موردنیاز برای اجرا و پیشنهاد به‌فوریت و به‌موازات به ستاد ملی کرونا
4- تمهید مقدمات کافی برای اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا و همکاری با قرارگاه پیگیری و نظارت کرونا که به امر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایجاد خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید