• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 19 فروردین 1397
کد مطلب : 11301
+
-

سرمایه‌گذاران گردشگری دریایی 90درصد تسهیلات کم‌بهره می‌گیرند

رئیس سازمان میراث فرهنگی: 74میلیون اقامت و 132میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری در سفرهای نوروزی ثبت شد

گردشگری
سرمایه‌گذاران گردشگری دریایی 90درصد تسهیلات کم‌بهره می‌گیرند

محمد باریکانی| خبر‌نگار:

 رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری روز گذشته در نشست خبری «اعلام آمار گردشگری نوروز» از تلاش برای رونق گردشگری دریایی خبر داد. 
به گزارش همشهری، علی اصغر مونسان که در تعطیلات نوروز برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور در کاروان راهیان نور به منطقه آزاد اروند رفته بود، گفت: برای رونق گردشگری دریایی درمذاکره با رئیس سازمان بنادر و کشتیرانی به نتیجه خوبی رسیده‌ایم.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در پاسخ به سؤال همشهری درخصوص مذاکره برای راه‌اندازی گردشگری دریایی با رئیس سازمان بنادر و کشتیرانی، گفت: در حاشیه بازدید از کاروان‌های راهیان نور از مناطق عملیاتی جنوب کشور که مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز حضور داشت، تصمیم گرفته شد سرمایه‌گذاران بخش گردشگری دریایی که خواستار خرید شناورهای تفریحی هستند تنها 10درصد آورده بیاورند و 90درصد مبلغ خرید شناورهای دریایی را به‌صورت تسهیلات با بهره اندک از سازمان بنادر و دریانوردی دریافت کنند.
مونسان، پایلوت نخست توسعه گردشگری دریایی را بر رودخانه کارون متمرکز کرد و گفت: امیدواریم با فعال شدن دریانوردی در حوزه کارون و رونق گردشگری دریایی این حوزه گام مهمی در توسعه مناطق جنوب کشور برداریم.
او همچنین در تشریح آمار نهایی سفرهای نوروزی، اعلام کرد: نوروز سال 97با ثبت 74میلیون نفر شب اقامت در کشور و 132میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری کشور، بهار جدیدی را در صنعت گردشگری ایران رقم زد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اعلام اینکه هر گردشگر به‌طور متوسط از 7جاذبه تاریخی، فرهنگی و طبیعت گردی کشور در ایام نوروز بازدید کرده است، اعلام آمار گردشگران ورودی به کشور را منوط به رسیدن گزارش پلیس مهاجرت کرد.

کاهش 50درصدی شکایات

او گفت: نوروز امسال علاوه بر رشد 20درصدی سفرهای نوروزی نسبت به سال قبل آمار شکایات ارسال شده به سازمان میراث فرهنگی و ستاد هماهنگی خدمات سفر 50درصد کاهش یافت. مونسان همچنین به فعالیت سازمان میراث فرهنگی و ستاد هماهنگی خدمات سفر در کاهش میزان تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از تصادفات نوروزی در کشور اشاره کرد و گفت: با همین هدف سازمان میراث فرهنگی 550واحد استراحتگاه بین راهی شامل سیاه چادرهای عشایری و جاذبه‌های بومی و محلی در جاده‌های کشور و در ورودی و خروجی شهرها ایجاد کرد و بدین‌ترتیب از حجم تصادفات و تلفات ناشی از تصادف‌های نوروزی در بین هموطنان کاست.
مونسان از افزایش 27.5درصدی گردشگری خروجی کشور از طریق مرزهای زمینی و رشد 5درصدی خروج گردشگران نوروزی از طریق مرزهای هوایی خبر داد و گفت: همان زمان که بحث گران شدن عوارض خروج از کشور مطرح شد تأکید بنده به دوستان این بود که افزایش عوارض خروج از کشور راه مناسبی نیست.

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: چاره گردشگری ایران تمرکز بر ورود گردشگر به کشور است و همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها و فعالان بخش خصوصی باید روی این موضوع متمرکز شوند.
به گفته مونسان در سفرهای نوروزی امسال، دستور رئیس‌جمهور برای جلوگیری از افزایش نرخ خدمات نیز به خوبی انجام شد و با همراهی و همکاری جامعه هتلداران ایران و سازمان تعزیرات حکومتی و وزارت صنعت و معدن و تجارت توانستیم از افزایش نرخ خدمات به گردشگران نوروزی جلوگیری کنیم.

  اینترنت رایگان در محوطه‌های تاریخی و فرهنگی کشور

 رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در گفت‌وگو با رادیو اعلام کرد که در مذاکره با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات موضوع تجهیز سایت‌ها و محوطه‌های تاریخی و گردشگری کشور به اینترنت رایگان را مطرح کرد و مورد موافقت وزیر ارتباطات قرار گرفت. قرار است به‌زودی دسترسی گردشگران در محوطه‌های تاریخی و گردشگری به اینترنت رایگان فراهم شود.

تعطیلات زمستانی باعث رونق گردشگری دریایی می‌شود

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به تلاش‌ها برای قانونی کردن تعطیلات زمستانی، افزود: تعطیلات زمستانی نظیر آنچه در نوروز وجود دارد، کمک بزرگی به گردشگری دریایی در جنوب کشور و رونق تفریحات دریایی است که می‌تواند اقتصاد مردم خرمشهر و آبادان و مسیرهای گردشگری اطراف رودخانه کارون را متحول کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید