• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 19 فروردین 1397
کد مطلب : 11311
+
-

ایمن‌سازی‌ زیستگاه و تأمین آب آهوان منطقه میشداغ

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان گفت: با همکاری سازمان آب و برق خوزستان، آب مورد نیاز آهوان منطقه میشداغ در فصل گرم و خشک سال تأمین می‌شود. به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست خوزستان، احمدرضا لاهیجان‌زاده با اعلام این خبر، افزود: آهوی میشداغ از گونه‌های بسیار مهم و نادر جهان است و محیط‌زیست از هیچ تلاشی برای حفاظت از این‌گونه زیبا دریغ نمی‌کند.

 او وجود کانال انتقال آب روباز در منطقه را برای آهوان یک تهدید عنوان کرد و گفت: این کانال موجب تلف‌شدن تعدادی از آهوان در سنوات گذشته شده است و برای جلوگیری از تکرار این حوادث باید منابع آب در داخل منطقه تعبیه شود تا آهوان برای آب خوردن به سمت کانال نروند. لاهیجان‌زاده از مسئولان سازمان آب و برق خواست  برای تأمین آب مورد نیاز  آهوان منطقه همکاری کنند.  

مصطفی شبه، معاون حفاظت و بهره‌برداری منابع آب سازمان آب و برق خوزستان هم در حاشیه بازدید از منطقه میشداغ، گفت: برنامه همکاری و مشارکت برای حفاظت از آهوان منطقه از سال گذشته مورد بررسی و توجه سازمان آب و برق بوده و ما در تلاشیم تا با همکاری محیط‌زیست با انتقال آب به داخل منطقه از تلف‌شدن این‌گونه باارزش جلوگیری شود.
 او افزود: برای جلوگیری از این گونه حوادث، مطالعاتی درخصوص دیوارکشی در محدوده‌های روباز انجام  و مقرر شده در 2 منطقه آب مورد نیاز آهوان در فصل خشک، تأمین شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید