• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 6 مهر 1399
کد مطلب : 111416
+
-

آماده به رزم

آماده به رزم


علیرضا رزم‌حسینی، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت دیروز در جمع فعالان اقتصادی بخش غیردولتی کشور حاضر شد و پس از تشریح دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود برای اداره این وزارتخانه، از اتاق‌های سه‌گانه بازرگانی، تعاون و اصناف ایران رأی اعتماد گرفت. رزم‌حسینی گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت صنعت، معدن و تجارت در تلاش است پیش از ورود به جلسه رأی اعتماد مجلس، از قدرت‌های مؤثر اقتصادی به‌خصوص فعالان اقتصادی بخش خصوصی رأی اعتماد بگیرد تا شاید از این مسیر، بر صاحبان رأی در مجلس نیز اثرگذار باشد. حضور دیروز رزم‌حسینی در اتاق ایران و گفت‌وگو با روسای اتاق‌های سه‌گانه بازرگانی، تعاون و اصناف ایران، بزرگ‌ترین گامی بود که او برای کسب رأی اعتماد مجلس برداشته و ظاهرا به توفیق نیز دست یافته است.
او ضمن اینکه خود را طرفدار مدیریت بازار و نه مداخله در بازار معرفی کرد و از تشکل‌های بخش غیردولتی برای مدیریت بازار مبتنی بر فراوانی کالا و قیمت تمام‌شده پایین استمداد کرد، از کوچک‌سازی و چابک‌سازی‌ وزارت صنعت گفت و اینکه این تعامل وزارتخانه عریض و طویل با سایر دستگاه‌ها باید انسجام داشته باشد و البته برای مشارکت با بخش خصوصی و بهره‌گیری از نظرات این بخش نیز جایگاه ویژه قائل باشد.
رزم‌حسینی در دیدار دیروز هر آنچه مقبول طبع بخش خصوصی و تعاونی اقتصاد ایران بود، به زبان آورد و همه گلایه‌های بخش غیردولتی از اقتصاد دولتی را به جان پذیرفت تا اگر به کرسی وزارت نشست، به‌گونه‌ای حکم براند که جز رضایت فعالان اقتصادی در آن نباشد؛ اما نکته اینجاست که پیشینیان رزم‌حسینی، به‌خصوص شریعتمداری و رحمانی، 2 وزیر پیشین وزارت صمت نیز پیش از وزیر‌شدن در جمع فعالان بخش غیردولتی حاضر شدند و حتی گفتند «هر‌چه شما بگویید» اما وقتی به مسند وزارت نشستند، آنگونه حکم کردند که بوروکراسی مرسوم اداری و رفتار منفعلانه اقتصاد نفتی می‌طلبید. 

این خبر را به اشتراک بگذارید