• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 6 مهر 1399
کد مطلب : 111405
+
-

در حاشیه سیاست

  افسار نظامی‌ها برای دلار!
محسن رفیقدوست، وزیر سپاه دولت دوران جنگ تحمیلی در بیان استدلال خود در دفاع از رئیس‌جمهور شدن یک «نظامی» به خبرآنلاین گفت: «من در اصفهان به یک گاوداری به نام قلعه خواجه رفتم و از آنها پرسیدم که در آنجا چند رأس گاو دارند، آنها گفتند حدود هزارتا، گفتم سالی چقدر سود می‌دهید؟ گفتند امسال ۲۶ میلیون تومان زیان پذیرفته شده است، گفتم بغل گاوداری هزار رأسی، فلانی با ۲ گاو دارد خانه‌اش را اداره می‌کند و تو با هزار گاو زیان می‌دهی؟ و همانجا آنها را از کار برکنار کردم، همان سال گاوداری قلعه‌خواجه به سود رسید.» رفیقدوست افزود: «من همین کار را در جاهای مختلف به روش نظامی انجام دادم و به سود رسیدم؛ الان دلار ۲۶ هزار تومان شده است، شاید اگر یک نظامی بیاید و با قدرت بتواند به مرکب عنان‌گسیخته سرکش افسار بزند بتواند مردم را از این وضع نجات دهد!»

  اینگونه تندیس برای سردار سلیمانی نسازید
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر به مجسمه‌سازی و تندیس‌پردازی برای معرفی چهره‌های شاخص و افتخارات کشورمان، در این‌باره از تندیس‌های ساخته شده برای سردار شهید قاسم سلیمانی که در شهرهای مختلف کشور نصب شده‌اند، انتقاد کرده است. سیدمجتبی حسینی طی یادداشتی در ایسنا در این‌باره نوشت: «در شهرهای مختلف یکی پس از دیگری از تندیس‌هایی رونمایی می‌شود که بیش از احساس قدردانی، حس شرمساری را در مخاطب برمی‌انگیزد. تندیس‌هایی که گاه بهانه تاختن دشمن و عیب‌جویی منکران می‌شود.»

   دفاع‌مقدس؛ دانشگاه بزرگ
شورای فرهنگ عمومی کشور در بیانیه‌ای به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع‌مقدس با اشاره به دستاوردهای دوران دفاع‌مقدس در زمینه حفظ امنیت و اقتدار کشور و توان تولید تسلیحات پیشرفته و نیز پیشرفت چشمگیر در بسیاری از زمینه‌های علمی، فنی و مهندسی نوشت: ما باید از آن دانشگاه بزرگ و دوران درس‌آموز، بهره‌های فراوانی در جهت رشد و تعالی فکری، معرفتی و معنوی، اخلاقی و رفتاری خود در مسیر تحقق هر چه بیشتر اهداف ترسیم شده در گام دوم انقلاب اسلامی بجوییم. /  همشهری

 

این خبر را به اشتراک بگذارید