• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 6 مهر 1399
کد مطلب : 111413
+
-

پشتیبانی اصولگرایان از رزم‌حسینی

دفاع اصولگرایان دو آتشه‌ای مثل محمدمهدی زاهدی و مجتبی ذوالنوری از گزینه پیشنهادی وزارت صمت، نشان می‌دهد رزم‌حسینی راه دشواری برای عبور از معبر مجلس و رسیدن به وزارت ندارد

مجلس
پشتیبانی اصولگرایان از رزم‌حسینی

 جلسه رأی اعتماد به گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری برای تصدی وزارت صمت سه‌شنبه برگزار می‌شود و آنطور که از خبرها بر می‌آید علیرضا رزم‌حسینی مسیر دشواری برای سکانداری بزرگ‌ترین وزارتخانه دولت پیش‌رو ندارد.
رزم حسینی سابقه استانداری کرمان و خراسان رضوی در دولت دوازدهم را در کارنامه خود دارد و نمایندگان تهران از حامیان اصلی او در مجلس هستند.
به گزارش همشهری، بعد از عزل یکباره رضا رحمانی، وزیر سابق صمت از سوی حسن روحانی در اردیبهشت‌ماه گذشته تا‌کنون وزارت صمت دوره سرگردانی و البته پر خسارتی را پشت سر گذاشته است. اداره شدن این وزارتخانه در این ایام از سوی 2سرپرست از یک سو و عدم‌ رأی مجلس یازدهمی‌ها به نخستین گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای تصدی این وزارتخانه از سوی دیگر ازجمله عواملی هستند که مدیریت این وزارتخانه را در 5‌ماه گذشته به محاق برده‌اند. حسین مدرس‌خیابانی نخستین گزینه روحانی برای سکانداری صمت بود اما مجلسی‌ها به او رأی اعتماد ندادند، رفتاری که عدم‌حضور روحانی در نشست بررسی صلاحیتش در مردادماه گذشته، فاکتور تأثیر‌گذاری بر ناکامی او در این میدان شد. حالا هم اگرچه حضور روحانی در نشست بررسی صلاحیت رزم‌حسینی که قرار است سه‌شنبه برگزار شود، قطعی نشده و به‌نظر می‌رسد دولت این حضور را بازهم به مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا منوط کرده است اما با جو مثبت و همراهی‌ای که از سوی اصولگرایان مجلس در تأیید رزومه رزم‌حسینی شکل گرفته به‌نظر می‌رسد رزم‌حسینی بعد از محمدرضا نعمت‌زاده، محمد شریعتمداری و رضا رحمانی چهارمین وزیر روحانی در این وزارتخانه خواهد شد.

اصولگرایان پایداری حامی گزینه دولت
لقب مدیر جهادی دادن به رزم‌حسینی از سوی اصولگرایان دوآتشه مجلس چون محمدمهدی زاهدی، نماینده کرمان حکایت از این دارد که سبک مدیریتی و اجرایی او به کام این طیف که شعارشان کار جهادی و انقلابی است خوش آمده است. از سوی دیگر شایعه دوتابعیتی بودن رزم‌حسینی را نماینده‌ای تکذیب کرده است که در سال‌های گذشته به عنوان یکی از تندترین منتقدان دولت شناخته شده است. مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و عضو جبهه پایداری که در مجلس دهم عضو هیأت تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها بود گفته است هیچ اسمی از رزم‌حسینی در فهرست دوتابعیتی‌هایی که مجلس دهم به آن رسیده بود، دیده نشده است.زاهدی هم دیروز در دفاع از گزینه پیشنهادی دولت تأکید کرد: رزم‌حسینی یک نیروی جهادی است که مدیریت جهادی را دنبال می‌کند و فارغ از جنجال‌های سیاسی صرفا بعد اجرایی کارها را دنبال می‌کند و جذب جریان‌های سیاسی خاصی نمی‌شود و منافع سیاسی را بر منافع اجرایی و خدمتگزاری به مردم اولویت نمی‌دهد. رزم حسینی دیروز به اتاق بازرگانی، پارلمان خصوصی ایران رفت و در آنجا با تشریح برنامه های خود، توانست نظر تجارو بازرگانان را جلب کند و از پارلمان خصوصی رأی اعتماد بگیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید