• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 5 شهریور 1399
کد مطلب : 108686
+
-

کتابی برای ترک عادت‌های بد

کتاب
کتابی برای ترک عادت‌های بد


حتما شما هم مثل خیلی‌های دیگر منتظر شنبه‌ای هستید تا دیگر سیگار نکشید یا ورزش کردن را شروع کنید یا از تنبلی دست بردارید و فعالیتی مفید را آغاز کنید، اما هم من و هم شما خوب می‌دانیم که این شنبه هرگز نخواهد آمد؛ چراکه عادت‌های بد ما برای اینکه دست از سرمان بردارند، به تقویم نگاه نمی‌کنند. عادت‌های بد مثل انگلی هستند که با پشت‌هم‌اندازی و بی‌قیدی میزبان بینوایشان را رها نمی‌کنند. برای خلاصی از دست عادت‌های بد باید برنامه داشت و البته همت بلند، ولی برنامه‌ریزی کردن راه و چاه دارد و هر کسی قادر نیست که برای خودش برنامه‌ریزی کند. کتاب «خرده‌عادت‌ها؛ راهی آسان و اثبات‌شده برای ایجاد عادت‌های خوب و از بین بردن عادت‌های بد» به شما یاد می‌دهد که چطور ریزه‌ریزه عادت‌های بدتان را کنار بگذارید و هر روز کمی بهتر از قبل شوید. برای ایجاد عادت‌های بهتر، بیش از یک راه وجود دارد، اما کتاب خرده‌عادت‌ها بهترین راهی را توصیف می‌کند که می‌شناسیم؛ رویکردی که صرف‌نظر از نقطه شروع و چیزی که می‌خواهید تغییرش بدهید، مؤثر خواهد بود. استراتژی‌هایی که جیمز کلیر، نویسنده کتاب ارائه می‌کند، برای هرکسی که به‌دنبال سیستم گام‌به‌گام برای پیشرفت می‌گردد، مفید است. تا زمانی که بحث بر سر رفتار انسانی است، کتاب خرده‌عادت‌ها می‌تواند راهنما باشد. مطالعه کتاب خرده‌عادت‌ها به شما کمک می‌کند هر روز یک‌درصد بهتر شوید، از خطاهایی که بیشتر مردم هنگام تغییر عادت‌ها مرتکب می‌شوند پرهیز کنید، هویتی قوی‌تر پیدا کنید، خودتان را بیشتر باور داشته‌ باشید و حتی وقتی پرمشغله هستید برای ایجاد عادات خوب وقت پیدا کنید. اگر از برنامه‌تان جامانده‌اید، دوباره آن را پی بگیرید و مهم‌تر از همه اینکه چگونه این ایده‌ها را در زندگی واقعی عملی کنید.
جیمز کلیر کتاب خرده‌عادت‌ها را با داستان شخصی خودش آغاز می‌کند؛ از حادثه‌ای که زمان بازی بیسبال در مدرسه برایش رخ داد و موجب شد که برای مدتی تمام فعالیت‌های مورد علاقه‌اش را کنار بگذارد تا زمانی که تصمیم گرفت با عمل کردن به یک‌سری خرده‌‌عادت‌ها، دوباره پای موفقیت را به زندگی‌اش باز کند. اگر دوست دارید راهی برای ترک عادت‌های بد خود پیدا و آنها را با عادت‌های خوب جایگزین کنید، کتاب خرده‌عادت‌ها برای شماست.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: 
«به‌آسانی می‌توان اهمیت یک لحظه تعیین‌کننده را بیش ‌از اندازه برجسته کرد و ارزش ایجاد پیشرفت‌های کوچک در کارهای روزمره را نادیده گرفت. شما اغلب خودتان را متقاعد می‌کنید که دستاوردهای بزرگ به اقدامات بزرگ نیاز دارند. برای کاهش وزن، راه‌اندازی کسب‌وکار، نوشتن کتاب، پیروزی در مسابقه یا دستیابی به هر هدفی، چنان فشاری به‌خودتان می‌آورید که زمین زیرپایتان به لرزه دربیاید و به چنان پیشرفتی برسید که همه از آن حرف بزنند. پیشرفت یک‌درصدی قابل‌توجه نیست و گاهی حتی اصلاً به چشم نمی‌آید، اما می‌تواند بسیار مؤثر باشد؛ به‌خصوص در بلندمدت. تأثیر پیشرفت‌های کوچک در بلندمدت شگفت‌آور است. درحقیقت، می‌توان چنین گفت: « اگر در هر روزِ یک سال یک‌درصد بهتر شوید، درنهایت 37برابر بهتر از قبل خواهید بود. از‌سوی‌ دیگر، اگر هر روزِ یک سال را یک‌درصد بدتر شوید، تقریباً تا صفر نزول کرده‌اید؛ بنابراین پیروزی یا موفقیتی ناچیز به موفقیتی بزرگ منجر می‌شود.» کتاب «خرده‌عادت‌ها» نوشته جیمز کلیر با ترجمه زهرا صادقی توسط نشر میلکان به قیمت 40هزار تومان منتشر شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید