• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 22 مرداد 1399
کد مطلب : 107410
+
-

داور؛ نخستین مشتری بیمه ایران

شرکت بیمه ایران با سرمایه 20میلیون ریال آغاز به‌ کار کرد

اقتصاد
داور؛ نخستین مشتری بیمه ایران


علیرضا احمدی   

فروردین 1314 که با تغییر نام کشور از پارس به ایران براساس بخشنامه وزارت امورخارجه آغاز شده بود، با خبری مهم همراه بود؛ یک هیأت اقتصادی به ریاست مظفر اعلم، رئیس‌کل تجارت، برای مشاهده اوضاع اقتصادی، کشاورزی و صنعتی شوروی به مسکو اعزام شدند که عده‌ای نظامی نیز اعضای این هیأت را همراهی می‌کردند.
حوزه بانکداری کشور نیز در تابستان خبری مهم داشت که در میان اخبار وقایع مربوط به حادثه مسجد گوهرشاد که در پی تظاهرات مردم مشهد علیه لباس متحدالشکل و کلاه پهلوی رخ داد، چندان دیده نشد؛ در 14تیر اعلام شد که سرمایه بانک ملی ایران از 20میلیون ریال به 300میلیون ریال افزایش یافته است که تحول چشمگیری درحوزه اقتصادی و بانکداری به‌حساب می‌آمد.
در نخستین ‌ماه پاییز افتتاح چند طرح، به قطار توسعه صنعتی کشور سرعت بیشتری داد و پس از آنکه شرکت سهامی قندوشکر و کبریت در 25شهریور در تهران به بهره‌برداری رسید، کارخانه قند شاه‌آباد با حضور فروغی رئیس‌الوزرا، داور وزیرمالیه و جم وزیر داخله در روز 18مهر افتتاح شد و 2 روز بعد نیز کارخانه‌های بزرگ قندسازی کرمانشاه و مرودشت فارس ازسوی هیأت وزیران به بهره‌برداری رسید.
در این میان مهم‌ترین رویداد اقتصادی نیمه دوم سال در 24آبان به وقوع پیوست و شرکت بیمه ایران با سرمایه 20میلیون ریال و با تلاش و مدیریت الکساندر آقایان آغاز به‌ کار کرد. داور وزیر مالیه به‌عنوان نخستین مشتری، خانه خود را در مقابل آتش‌سوزی بیمه کرد.
توقیف سلمان اسدی مدیر بانک فلاحت، محاکمه علی منصور وزیر سابق طرق به اتهام دریافت رشوه از شرکت کامپساکس و انتصاب سرلشکر امان‌الله جهانبانی به ریاست اداره صناعت از مهم‌ترین اخبار اقتصادی زمستان 1314 بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید