• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 15 فروردین 1397
کد مطلب : 10656
+
-

بزرگ‌ترین ورزشگاه کارگری کشور

رهاورد سفر وزیر کار به بوشهر 6 پروژه فرهنگی، ورزشی و درمانی بود

زیرساخت
بزرگ‌ترین ورزشگاه کارگری کشور




راضیه بوستانی| بوشهر- خبرنگار:

سفر نوروزی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به بوشهر 6 پروژه فرهنگی، ورزشی و درمانی را با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان برای این استان رقم زد.
به گزارش همشهری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیست وسومین سفر استانی خود را در نوروز 97 به بوشهر اختصاص داد. وی که پیش از این در شهریور ماه 96 به استان بوشهر سفر کرده و شهرستان عسلویه برای افتتاح مرکز تحقیقات و حفاظت فنی بهداشت کار عسلویه میزبان او بود

این بار برای انعقاد تفاهم نامه ساخت بزرگترین مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی کارگری جنوب کشور مابین اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر و شرکت پتروشیمی جم مهمان مردم جم بود. تفاهم نامه ای که با هدف ارتقای سطح رفاهی جامعه کارگری نوروز 97 را برای کارگران مسرت بخش تر کرد. علی ربیعی در این سفر در مجموع  از 7 شهرستان استان دیدن کرد و با برگزاری  نشست هایی با مسئولان استانی و شهرستانی به بررسی موانع اجرای پروژه های مصوب شده سفرهای قبلی پرداخت.


ورزشگاه‌های کارگری

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در حال حاضر 360 ورزشگاه کارگری در کشور در حال ساخت یا بهره برداری است، گفت: احداث ورزشگاههای کارگری با هدف توسعه زیر ساخت های رفاهی ویژه کارگران و خانواده های آنان در سراسر کشور در دستور کار قراردارد که تاکنون برای 360 ورزشگاه برنامه ریزی شده و در مرحله ساخت یا بهره بردرای قرار دارند. 
ربیعی با بیان اینکه در این سفر برای احداث 3 ورزشگاه کارگری در استان بوشهر برنامه ریزی شده افزود: بر اساس تفاهم نامه ای که بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت پتروشیمی جم منعقد شد قرار است تا یک سال آینده بزرگترین مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی کارگری جنوب کشور در شهرستان جم احداث شود. همچنین در شهرستانهای دشتی و تنگستان نیز کلنگ زنی مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران صورت خواهد گرفت.

وی هزینه احداث ورزشگاه کارگران دشتی را 5/1 میلیارد تومان برآورد و عنوان کرد: مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران شهرستان دشتی در زمینی به مساحت ۵ هکتار در شهر خورموج با هزینه ای بالغ بر 5/1 میلیارد تومان در کمتر از ۲ سال احداث خواهد شد. ورزشگاهی که برای فاز نخست آن زمین چمن مصنوعی فوتبال و برای فازهای بعدی آن سالن های ورزشی و زمین های روباز والیبال، فوتبال ساحلی، ورزش های رزمی و استخر تدارک دیده شده است.
ربیعی در بازدید از ورزشگاه کارگران برازجان حدود ۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی برای اجرای فاز دوم این ورزشگاه اختصاص داد. وی در کنگان و گناوه نیز بر تکمیل پروژه های ورزشگاه کارگری این دو شهرستان که به ترتیب بیش از ۱۲ و ۶ سال از آغاز عملیات اجرایی آنها می گذرد تاکید کرد.


احداث درمانگاه های تامین اجتماعی 

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در مدت ۴ سال ۶ درمانگاه تامین اجتماعی به درمانگاه های تامین اجتماعی استان بوشهر اضافه شده است، گفت: گسترش فضاهای درمانی و افزایش دسترسی مردم و کارگران به حوزه سلامت از برنامه های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. در این راستا سازمان تامین اجتماعی در استان بوشهر 2 برابر۴۰ سال گذشته مرکز درمانی ایجاد کرده است.
ربیعی با بیان اینکه در شهرستان های دیلم و دشتی درمانگاه تامین اجتماعی احداث خواهد شد افزود: درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان دشتی در زمینی به مساحت 2 هزار و 800 مترمربع با زیربنای هزار و 800 مترمربع در ۲ طبقه در شهر خورموج و درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان دیلم نیز در زمینی به مساحت ۸ هزارمترمربع با اعتبار ۵ میلیارد تومان احداث خواهد شد که بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته احداث این درمانگاه ها حدود ۱۸ ماه به طول خواهد انجامید. 

وی همچنین از تصویب احداث درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان تنگستان خبر داد. وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با تاکید بر شبانه روزی شدن درمانگاه تامین اجتماعی کنگان گفت: با توجه به جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی شهرستان کنگان و ازدیاد مراجعه بیماران به درمانگاه بوعلی این شهرستان دستور شبانه روزی شدن این درمانگاه داده شده است تا بتوان پاسخگوی نیازهای افراد تحت پوشش در تمام ساعات شبانه روز بود. همچنین مرکز آسیب های اجتماعی نیز در کنگان احداث خواهد شد.


مرکز تحقیقات حفاظت فنی و بهداشت کار

ربیعی در سفر به گناوه نیز از احداث پنجمین مرکز تحقیقات حفاظت فنی و بهداشت کار کشور خبر داد و تصریح کرد: مرکز تحقیقات حفاظت فنی و بهداشت کار گناوه به عنوان پنجمین مرکز در کشور در زمینی به مساحت ۶۵۰ مترمربع با هدف رعایت بهداشت، ایمنی و استانداردسازی محیط های کارگری ایجاد می شود تا کارگران در مقابل حوادث ایمن شوند. پیش بینی ها بر این است که تا ۲ سال آینده از این مرکز بهره برداری به عمل آید. وی همچنین از مسئولان شهرستان گناوه خواست شبانه روزی شدن درمانگاه تامین اجتماعی گناوه را در دستور کار خود قرار دهند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به شهرستان جم با توجه به استیجاری بودن مکان درمانگاه تامین اجتماعی این شهرستان بر آغاز عملیات اجرایی درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان جم تاکید کرد.


تسهیلات اشتغال روستایی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سند اشتغال استان بوشهر گفت: ایجاد اشتغال در استان بوشهر طبق سند اشتغال این استان و بر اساس ظرفیت های مناطق شهری و روستایی که شامل باغداری، صنایع تبدیلی، طرح های گردشگری، فناوری اطلاعات و خدمات حمل و نقل می باشد صورت گرفته و بر اساس آن تسهیلات پرداخت می شود.

وی افزود: حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای اشتغال فراگیر در سال گذشته تخصیص یافت که با توافق رئیس کل بانک مرکزی به پرداختی های امسال منتقل می شود و در قالب تسهیلات اعتباری با سود ۲ تا ۸ درصد به روستائیان و ساکنان شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت برای اجرای پروژه‌های اشتغال کوچک، خرد و روستایی پرداخت خواهد شد.
ربیعی با اشاره به اختصاص ۹۴ میلیارد تومان به طرح های اشتغال فراگیر استان بوشهر خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح رشد اشتغال فراگیر در شهرستانهای مختلف استان بوشهر ۹۴ میلیارد تومان توزیع شده که اگر تا ۴ ماه این اعتبارات جذب شد به همین میزان مجددا اعتبارات جدیدی تخصیص می یابد.


تاخیر یکساله در احداث درمانگاه جم

نماینده جم، دیر، کنگان و عسلویه با انتقاد از اجرایی نشدن عملیات ساخت درمانگاه تامین اجتماعی شهر جم گفت: هر چند احداث درمانگاه تامین اجتماعی شهر جم از مصوبات سفر ۲ سال پیش وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان بود اما پس از گذشت یک سال از کلنگ زنی درمانگاه با حضور قائم مقام وزارت رفاه، هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.
سکینه الماسی تجهیز درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان دیر به نیروهای بیشتر، ایجاد مرکز تحقیقات کار در عسلویه، ایجاد اورژانس اجتماعی و کمبود نیروی انسانی اداره بهزیستی جم را از دیگر نیازهای حوزه انتخابیه خود عنوان کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید