• دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 5 ذی القعده 1445
  • 2024 May 13
دو شنبه 6 مرداد 1399
کد مطلب : 105938
+
-

تماس از پیام‌رسان داخلی با تلفن همراه

 روز گذشته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دستورالعمل نحوه اتصال متقابل اپراتورهای تلفن‌همراه با پیام‌رسان‌های داخلی را تصویب کرد. حسین فلاح‌جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اعلام این خبر در توییتر خود نوشته است که با تصویب این دستورالعمل تعرفه این تماس‌ها نصف تماس عادی خواهد بود.
چندی پیش بود که حسین فلاح‌جوشقانی از پیاده‌سازی ویژگی CallOut در پیام‌رسان‌های داخلی و اپراتورها خبر داده بود. با این ویژگی، کاربران شبکه‌های پیام‌رسان بومی می‌توانند از طریق اپلیکیشن با شماره‌های موبایل حتی بدون نصب و داشتن اپلیکیشن تماس بگیرند.
به‌نظر می‌رسد که این یک سیاست تشویقی جدید است که برای استفاده مردم از پیام‌رسان‌های داخلی درنظر گرفته شده است. با این قابلیت، کاربری که پیام‌رسان‌های مشهور داخلی را نصب کرده باشد، می‌تواند از طریق این پیام‌رسان‌ها با یک شماره همراه اول، ایرانسل یا رایتل تماس گرفته و به جای پرداخت هزینه‌های ۴۹ تا ۶۹ تومانی (نرخ متغیر تماس‌های صوتی در اپراتورهای موبایل) تنها ۲۵ تومان بپردازد.
به گزارش همشهری، در این ویژگی، افراد حساب کیف پول داخل پیام‌رسان خود را شارژ می‌کنند و پس از برقراری تماس، هزینه‌ مکالمه از شارژ کیف پول الکترونیکی داخل پیام‌رسان آنها کم می‌شود.
مدیران پیام‌رسان‌ها پیش از این هزینه دقیقه‌ای ۲۵ تومان را برای راه‌اندازی این ویژگی گران دانسته و خواستار مقرر کردن هزینه‌ای کمتر در این رابطه شده بودند. به عقیده آنها این هزینه برای کاربران به صرفه نخواهد بود. هم‌اکنون بسیاری از کاربران برای تماس‌های روزمره خود از تماس صوتی بر بستر اینترنت از پیام‌رسان‌هایی مانند واتساپ استفاده می‌کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید