• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 14 فروردین 1397
کد مطلب : 10572
+
-

لاتاری بااینستاگرام تنها نیست

گپ تلگرامی با محمدحسین مهدویان

لاتاری بااینستاگرام تنها نیست

شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص اینستاگرام بی‌تردید یکی از اثرگذارترین اهرم‌های تبلیغاتی بر فروش فیلم‌ها در نوروز امسال بودند. به‌جز تلاش‌های متعدد برای بازنشر تیزرها در این شبکه اجتماعی، راه‌اندازی کمپین حمایتی از فیلم لاتاری مرزهای جدیدی در جذب مخاطب را پیش چشم اهالی سینما و دوستداران هنرهفتم رسم کرد. محمدحسین مهدویان از آغاز سال نو با انتشار واکنش‌های حمایتی مخاطبان فیلمش در قالب استوری‌های اینستاگرام در صفحه شخصی‌اش به ثمر دادن کمپینی دامن زد که در روزهای بعد از جشنواره فیلم فجر به راه افتاده بود. بعد از بی‌توجهی داوران به لاتاری، هشتگ لاتاری تنها نیست در شبکه‌های اجتماعی بسیار تکرار شد اما کارگردان فیلم همزمان با آغاز اکران عمومی فیلم این هشتگ را به یک کمپین بدل کرد. محمدحسین مهدویان درباره این کمپین به همشهری گفت:«به هر حال یکی از بهترین فضاها برای معرفی فیلم یا هر محصول دیگری همین فضای مجازی است و بخش زیادی از مردمی که سینما می‌روند در اینستاگرام و تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی فعالند و حاضران در این شبکه‌ها مخاطب ما محسوب می‌شوند. به غیراز این نباید فراموش کرد که به‌عنوان مثال هر مخاطب اینستاگرام حتی با 100مخاطب یک رسانه کوچک قلمداد می‌شود و این مخاطبان می‌توانند تصمیم بگیرند یک پدیده را به هم معرفی کنند و موج عظیمی را تدارک ببینند و تبدیل به یک رسانه قدرتمند بشوند.»


او با اشاره به فعال شدن کمپین #لاتاری_تنها_نیست در زمان جشنواره هم اعلام کرد:«در زمان جشنواره و به‌خاطر مجموعه اتفاقات پیرامون این فیلم چندین هشتگ راه افتاد که یکی از مهم‌ترین‌هایش هشتگ لاتاری تنها نیست بود و ما بعد از جشنواره تصمیم گرفتیم همین هشتگی را که خود مردم درست کردند، جدی بگیریم. جالب اینکه ما شعار روایت قربانی شده از یک قربانی را خودمان درست کردیم اما همان شعار لاتاری تنها نیست که خود مردم درست کرده بودند محبوب‌تر بود.» کارگردان لاتاری درباره استوری‌هایی که در روزهای گذشته در صفحه شخصی خودش منتشر کرده همچنین گفت:«‌بعد از مدتی فهمیدم که مردم در راستای حمایت از فیلم من استوری‌های متفاوتی منتشر می‌کنند و حجم این استوری‌ها آنقدر زیاد بود که من شگفت‌زده شدم و احساس کردم خودم به‌عنوان کارگردان لاتاری هیچ نقشی در شکل‌گیری این رسانه ندارم و به همین دلیل تصمیم گرفتم وارد میدان شوم تا لااقل من هم نقشی کوچک ایفا کنم. با این اتفاق از هفته دوم اکران تأثیر عجیبی در رشد مخاطبان و فروش فیلم دیده شد و من همچنان نمونه‌های این استوری‌ها را در صفحه خود همرسان می‌کنم و این جریان را ادامه خواهم داد چون به گمانم مؤثرترین و عمیق‌ترین تعامل ارتباطی فیلم با مردم از طریق همین هشتگ لاتاری تنها نیست در حال رقم خوردن است.»


مهدویان درباره نقش پشت پرده گروه فیلم در راه‌اندازی این کمپین به نکته مهمی اشاره کرد:«این یک تجربه بی‌نظیر بود و مطمئن باشید نمی‌توان چنین موضوعی را با این ابعاد گسترده راه انداخت و این کمپین به‌طور خودجوش و مردمی اتفاق افتاد. من معتقدم چنین موضوعاتی را فقط می‌توان جهت دهی کرد ولی نمی‌توان از ابتدا با این فراگیری راه‌اندازی کرد. من در واقع به‌عنوان تشکر از حامیان فیلم در اینستاگرام فعال شدم و تجربه بی‌نظیری کسب کردم. مطمئن باشید اگر دغدغه‌ای بین مردم شکل نگیرد نمی‌توان آن‌را به زور به مردم تحمیل کرد و حمایت از لاتاری در شبکه‌های اجتماعی یک موضوع مردمی است. البته که من معتقدم لاتاری به‌خاطر محدودیت در تبلیغات محیطی و تلویزیونی نیازمند این کمپین بود و الان خوشحالم که مردم به کمک فیلم من آمده‌اند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید