• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 14 فروردین 1397
کد مطلب : 10569
+
-

کارگاه آموزشی نورپرداز چشمان باز بسته در تهران

خبر
کارگاه آموزشی نورپرداز چشمان باز بسته در تهران

نورپرداز آثار استنلی کوبریک در جشنواره جهانی فیلم فجر کارگاه آموزشی برگزار می‌کند. به گزارش همشهری، لری اسمیت، فیلمبردار مطرح بریتانیایی که سابقه همکاری با استنلی کوبریک را در کارنامه دارد در این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر مدرس یکی از کارگاه‌های فیلمبرداری و نورپردازی تخصصی است.


لری اسمیت، فیلمبردار بریتانیایی متولد شهر لندن فعالیت‌هایش در عرصه فیلمسازی را از بخش دوربین و تجهیزات برقی فیلم «بری لیندن» (استنلی کوبریک، ۱۹۷۵؛ با سِمَت تکنیسین برق اصلی) آغاز کرد و در «تلألو» (۱۹۸۰) دستیار اول نورپردازی شد. او در این دو پروژه زیر نظر جان آلکات فعالیت کرد تا اینکه در «چشمان باز بسته» (۱۹۹۹) متصدی فیلمبرداری شد؛ فیلمی که کوبریک و او با هم فیلمبرداری کردند و سِمَت دقیق او در تیتراژ «مسئول نورپردازی» است.


اسمیت در سال ۲۰۱۵، نخستین فیلمش در مقام کارگردان را هم با عنوان «تاجر» ساخت که در جشنواره فیلم مادرید در 8رشته نامزد شد و در نهایت، جایزه بهترین تهیه‌کننده فیلم بلند را برای اسمیت و همقطارش چارلز سامِن به ارمغان آورد. سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰‌فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.


همچنین تهیه‌کننده تعدادی از فیلم‌های نوری بیلگه جیلان فیلمساز مطرح ترکیه از میهمانان جشنواره جهانی فیلم فجر است.


به گزارش ستاد خبری سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، زینب اوزباتور آتاکان، تهیه‌کننده فیلم‎های ترکیه‎ای کارگاه تخصصی شیوه تهیه کنندگی فیلم‌های سینمایی را برگزار می‎کند.


 درباره مدیران جشنواره‌های بین‌المللی هم مهسا فریبا مسئول روابط بین جشنواره‌ای در جشنواره جهانی فیلم فجر هم اعلام کرد: بیش از ۶۰ نفر از مدیران یا نمایندگان جشنواره‌های خارجی در ایام جشنواره به تهران می‌آیند.


فریبا با اشاره به جشنواره‌های همزمان با سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: «با وجود اینکه برگزاری جشنواره مسکو به‌خاطر جام جهانی فوتبال با سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر همزمان شده است و حتی جشنواره پکن هم همزمان با ما برگزار می‌شود و رقابت سختی بین این سه جشنواره برای جذب مهمان وجود داشت ولی به‌دلیل شخصیت جدیدی که جشنواره جهانی فیلم فجر در چند سال گذشته پیدا کرده است ما با استقبال خیلی خوبی از طرف مدیران و برنامه‌ریزان فستیوال‌ها روبه‌رو بودیم به‌طوری که امسال با سیاست‌های جدید دبیر جشنواره تعداد زیادی از مهمانان جشنواره با اینکه هزینه بخشی از بلیت هواپیمایشان را خودشان تامین کردند، ترجیح دادند به جشنواره ما بیایند و جشنواره جهانی فیلم فجر در اولویت حضورشان باشد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید