• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
دو شنبه 9 تیر 1399
کد مطلب : 103587
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/0R2PX
+
-

با شما، برای شما



قرار است بنویسید... کوتاه اما بنویسید... ساده، روان، راحت... از خیلی پیش از اینها بنا داشتیم فضایی را فراهم کنیم تا صحبت‌ها، دیدگاه‌ها، ایده‌ها، انتقادها، اعتراض‌ها و پیشنهادهای شما بی‌واسطه به صفحه ما راه پیدا کند. در حقیقت هدف اصلی ما تدارک یک صفحه بود (و البته هنوز هم هست) اما ترجیح دادیم که آرام آرام و ستون به ستون پیش برویم و قدم‌هایمان را هر روز محکم‌تر کنیم و بعد پنجره‌ای بزرگ‌تر را به روی شما بگشاییم.
برای همین، اگر نگاه و دیدگاه خاصی دارید... اگر موضوع و مسئله‌ای دغدغه ذهنی شماست... اگر نسبت به موردی انتقاد یا اعتراضی دارید... اگر فکر می‌کنید که باید توجه جامعه یا مسئولان را به نکته یا موضوعی جلب کنید... اگر پیشنهاد مشخصی برای حل مشکلی دارید... اگر نسبت به برخی تصمیم‌ها، برنامه‌ها و... در موضوعات مختلف شهری، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و...  نظر موافق یا مخالف دارید، آستین بالا بزنید و همینطور که در تاکسی یا اتوبوس نشسته‌اید یا در جمع و محفل دوستانه یا خانوادگی مشغول گپ‌وگفت هستید یا روی مبل و جلوی تلویزیون و یا حتی توی تختخواب لم داده‌اید، آنچه را در ذهنتان می‌گذرد و می‌خواهید آن‌را برای دیگران به اشتراک بگذارید، در قالب یک متن کوتاه بنویسید و برای ما پیامک کنید، تا بقیه خوانندگان روزنامه و مردم و همینطور مسئولان، این نظرات و دیدگاه‌ها را ببینند و بدانند و بخوانند و شاید همین اتفاق، سبب خیر و منشأ یک حرکت تازه و مؤثر شود.
ادب و اخلاق اجتماعی، همان گذرنامه یا مجوز ورود و انتشار دیدگاه‌ها و نظرات شماست که ما هم خیلی روی آن تأکید داریم و مطمئنیم که شما هم به آن باور دارید و موقعیت ما را در انتشار آنها درک می‌کنید! اتفاقا همین ادب و اخلاق است که راه را برای رسیدن به آن بالاها هموار می‌کند. قرار است برای رساندن این نظرات، دیدگاه‌ها و ایده‌های شما به دیگران با هم همدست شویم؛ مهم همین بزرگراه یکطرفه است، البته این بار از پایین به بالا؛ بدون توقف، مستمر و مستدام.  در ابتدای این همراهی، با نظرات و دیدگاه‌های شما در قالب موضوعات آزاد شروع می‌کنیم، اما قرار نیست در این نقطه متوقف بمانیم؛ فکرهای دیگری هم داریم و بنا داریم که خیلی زود با طرح موضوع‌های هفتگی، جای شما را خیلی بیشتر از قبل در صفحات روزنامه باز کنیم و از صحبت‌ها و نظرات و دیدگاه‌های شما صفحه‌ای را شکل بدهیم که متعلق به‌خود شماست و قرارنیست پای مسئولی به آن باز شود!  برای گرفتن نظرات و پیام‌های شما یک شماره تلفن همراه و نام کوچکتان کافی است. البته ما چند عدد میانی آن شماره را ستاره‌دار می‌کنیم تا فقط خودتان بدانید و بس... بدون نام‌خانوادگی، شهر یا... .
پس بی‌آب و تاب با همان لحن و ادبیات خودتان بنویسید...  قرار هم همین است؛ بنویسید... ساده و کوتاه... رُک و راست.
 پیامگیر ما با شماره 09023828491 در تمام طول شبانه‌روز آماده دریافت پیام‌ها، نظرات و دیدگاه‌های شماست.
****
  1769* * * 0913– شایان:
الان کلا طوری شده که الگوی کشور برای رشد و توسعه مشخص نیست! یعنی جایی که قراره از مردم پول بگیرن کشورهایی مثل آمریکا و انگلیس و فرانسه و ژاپن و حتی ترکیه رو مثال می‌زنن! اما اگر قرار باشه که پول بدن، مردم جاهایی مثل گواتمالا و سیرالئون و اوگاندا و نامیبیا و دماغه سبز رو به‌عنوان مرجع و سند رو می‌کنن! این کار نوعی رندی و اجحاف به مردم است و تعبیر دیگه‌ای نداره! در چنین شرایطی حداقل باید تکلیف مردم و مملکت با الگوی رشد و توسعه و همینطور درآمدها و هزینه‌ها و... مشخص و معلوم باشه. اگر الگوی توسعه ما، اروپا و ژاپن هست باید در همه بخش‌ها به تأسی از اون‌ها حرکت کنیم، اگر الگوی رشد و توسعه ما کره یا چین هست باید به همین شکل و اگر هم الگوی ما ترکیه و مالزی و یا حتی تانزانیا و ساحل عاج و بورکینافاسو هست باید در همه زمینه‌ها راه اون‌ها رو بریم تا حداقل بعد از چند سال به سطح همون‌ها برسیم و در همه بخش‌ها، سطح رفاه و اشتغال و درآمد و هزینه هامون مطابق با اون‌ها باشه.

  4289* * * 0936– حامد:
به‌نظرم تعیین سهمیه یکسان بنزین برای خودروهای شخصی در تهران و کلانشهرها و شهرهای کوچک عادلانه نبود. تهران و کلانشهرها از نظر گستردگی و بعد مسافت به هیچ‌وجه با شهرهای کوچک قابل‌مقایسه نیستند؛ مثلا در تهران که از شرق به غرب آن حدود یک ساعت به‌طور میانگین زمان می‌برد با شهرهایی که از ابتدا تا انتهای آن تنها 5دقیقه طول می‌کشد این سهمیه، یکسان درنظر گرفته شده؛ به خاطر همین سهمیه مساوی 60لیتری غیرمنصفانه و ناعادلانه است.

  7261* * * 0912– احمدرضا:
بازار یعنی مثلا تولید‌کننده خودرو و حاشیه بازار یا بازار سیاه یعنی دلالان و سودجویان و البته تعداد محدودی از افرادی که به ناچار و به انگیزه کسب سود، خودرو‌های تولیدی رو می‌خرن و به مصرف‌کننده واقعی که من و شما هستیم با قیمتی بالاتر می‌فروشن! اما نکته اینجاس که همین حاشیه بازار برای عده‌ای از آقایون می‌شه اصل و همیشه می‌خوان خودشون رو با همین بازار سیاه هماهنگ کنن و به اون استناد کنن! در حالی‌که حاشیه بازار یه هیولای ساختگیه برای سوءاستفاده و خالی کردن جیب مردم و پرکردن کیسه‌های دلالان آشنا و غریبه! حالا فرض کنید اگر شیر ورودی بازار دست خود خودروسازان باشه با عرضه قطره‌چکانی، قیمت حاشیه بازار می‌تونه لحظه‌به‌لحظه بالاتر بره و مثلا پراید بشه 100 ‪میلیون و بعد خودروسازان دنبال این باشن که 5درصد پایین‌تر از این قیمت بفروشن؟! این کار و این اجحاف بزرگ با کدوم عقل و منطق و وجدانی سازگار هست؟!
 

این خبر را به اشتراک بگذارید