• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 31 خرداد 1399
کد مطلب : 102903
+
-

تراژدی تبریزی

مهاجم ناموفق آبی‌ها با مصدومیت شدید سریال ناکامی‌هایش را کامل کرد

تراژدی تبریزی

امیرحسین اعظمی

مرتضی تبریزی، مهاجم استقلال که بعد از پوشیدن پیراهن این تیم، روزهای چندان خوبی را در فوتبال ایران تجربه نکرد، حالا حداقل 7‌ماه باید دور از میادین فوتبال باشد. او در بازی دوستانه آبی‌ها برابر رایکا از ناحیه زانو آسیب دید و بدترین خبر برای تبریزی پارگی رباط صلیبی بود؛ خبری که پزشکان استقلال هم آن را تأیید کردند. تبریزی یکی از خریدهای پُرسر و صدای استقلال در سال‌های اخیر بود. او در ذوب‌آهن آنقدر درخشید که در نهایت استقلال در اوایل لیگ هجدهم اقدام به جذب این بازیکن کرد. جالب اینجاست که باشگاه استقلال برای گرفتن رضایت‌نامه تبریزی از ذوب‌آهن، مبلغ یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان به این باشگاه اصفهانی داد.
تبریزی در نخستین مسابقه‌ای که برای استقلال انجام داد، با پیراهن این تیم به تراکتور گل زد و برد آبی‌ها در آن بازی یک شروع فوق‌العاده را برای این مهاجم رقم زد. تبریزی در آن فصل مجموعا 7گل برای استقلال به ثمر رساند که 5گل در لیگ برتر و 2 گل در لیگ قهرمانان آسیا بود. او در لیگ هجدهم شرایط بهتری نسبت به لیگ امسال داشت؛ هر چند که آن زمان هم گاهی اوقات روی نیمکت می‌نشست، تبریزی اما در لیگ نوزدهم تبدیل به یک بازیکن نیمکت‌نشین شد و همین  باعث شد تا حتی یک گل هم نزند. تبریزی در 34 بازی رسمی که برای استقلال در این دو فصل انجام داده، فقط 7گل زده که این آمار خوبی برای مهاجم آبی‌ها نیست. جالب اینجاست که تبریزی در این دو فصل در بازی‌های دوستانه همیشه جزو گلزن‌های برتر استقلال بوده است. در نهایت هم، فصل جاری برای او بدون گل زده رسمی و مصدومیت در یک بازی دوستانه به پایان رسید. او در این فصل روزهای سیاهی را در استقلال تجربه کرد و حتی در نیم‌فصل هم بحث جدایی‌اش از جمع آبی‌ها مطرح بود. لیگ امسال در نهایت برای مهاجم استقلال به بدترین شکل به پایان رسید و حالا تبریزی باید در چند ‌ماه آینده خودش را با فیزیوتراپی و دیگر مراحل درمانی مربوط به این مصدومیت سخت سرگرم کند.

  چهارمین پارگی رباط
تبریزی بعد از داریوش شجاعیان، محسن کریمی و رضا آذری چهارمین بازیکنی است که در این فصل دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه رباط صلیبی شد. کریمی در بازی با ذوب‌آهن و شجاعیان در بازی با سایپا مصدوم شدند و آذری هم در تمرینات استقلال رباط پاره کرد، این در حالی است که استقلال در فصل جاری با مصدومیت نسبتا طولانی تعدادی از بازیکنانش مواجه شده که می‌توان به فرشید اسماعیلی، عارف غلامی، شیخ دیاباته و سیاوش یزدانی اشاره کرد. دکتر ستوده پزشک استقلال هم 2 روز پیش در پیامی از تیم بدنسازی استقلال خواست که چیدمان تمرینات را طوری طراحی کنند تا مصدومان استقلال در این روزهای تمرینات پساکرونایی کمتر شود.

  قرارداد تبریزی تمدید می‌شود؟
احمد سعادتمند، مدیرعامل باشگاه استقلال بعد از قطعی شدن پارگی رباط صلیبی تبریزی، با انتشار پستی در صفحه شخصی خودش در اینستاگرام، با نوشتن این جمله از تبریزی حمایت کرد:« زود بر می‌گردی. در فصل بعد هم در باشگاه خودت استقلال خواهی ماند.» تبریزی در مجموع مهاجمی نبود که در این 2سال انتظار هواداران استقلال را برآورده کند؛ هرچند که شاید اگر بیشتر به او بازی می‌رسید شرایط فرق می‌کرد. باید منتظر ماند و دید که تبریزی درنهایت برای فصل آینده چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید