• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 31 خرداد 1399
کد مطلب : 102904
+
-

فوتبال ایران

 شرط عجیب زنوزی برای فدراسیون
محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور آخرین تلاش‌هایش را برای برگزارنشدن بازی‌های لیگ برتر انجام می‌دهد. جالب اینجاست که مسئولان فدراسیون فوتبال روز پنجشنبه و پس از جنجال‌های به‌وجودآمده درباره امضای طومار توسط 7باشگاه لیگ برتری، در تماسی با محمدرضا زنوزی به او پیشنهاد دادند با توجه به اینکه در ایران حضور ندارد، یک نماینده از سوی او در فدراسیون فوتبال حاضر شود و درباره اختلافات موجود در این زمینه صحبت کند. مالک باشگاه تراکتور اما باوجود صحبت‌های مطرح شده میان طرفین، در نهایت با پیشنهاد مسئولان فدراسیون فوتبال مخالفت کرده و خواهان برگزاری یک نشست مشترک با حضور نمایندگان 16باشگاه لیگ برتری و تصمیم‌گیری در آن جلسه شده است. زنوزی به‌عنوان اصلی‌ترین مخالف شروع لیگ، منتظر جواب فدراسیون فوتبال برای برگزاری نشست مشترک بین مدیران 16باشگاه‌ لیگ برتری است و همچنان تصمیم دارد در صورت عدم‌ برگزاری این نشست، طومار امضاشده توسط اعضای 7باشگاه لیگ برتری را به فیفا و AFC ارسال کند. جالب اینجاست که برخی بازیکنان و مربیان امضای این طومار را برای تعطیلی لیگ رد کرده و حتی برخی هم گفته‌اند که در جریان هدف‌های زنوزی برای امضای این طومار نبوده‌اند.

  بیرانوند در انتظار مسیر خروج
گلر ملی‌پوش پرسپولیس امیدوار است هرچه زودتر مشکل مربوط به حضورش در بلژیک برطرف شود و رویای لژیونرشدنش را دنبال کند. باشگاه پرسپولیس با ارسال نامه‌ای به آنتورپ و توضیح در این‌باره، اعلام کرده به زودی مقدمات این سفر را مهیا خواهد کرد. بیرانوند امیدوار بود با همکاری صورت‌گرفته بتواند شانس حضور در دیدار فینال جام‌حذفی مقابل کلوب بروژ را نیز به‌دست بیاورد که اکنون با توجه به تاخیر صورت‌گرفته و جذب یک گلر فرانسوی شانس او کم و کمتر شده است. او برای حفظ آمادگی‌اش در تمرینات پرسپولیس حضوری فعال دارد و در انتظار مشخص‌شدن مسیر جدایی و حضورش در لیگ بلژیک است.

 پاتوسی ممکن است دیگر برنگردد
آیاندا پاتوسی هافبک اهل آفریقای جنوبی فولاد در حالی به ایران بازنگشته که گفته می‌شود پیشنهادهایی از دیگر لیگ‌های آسیایی دارد. سایت کیک‌آف به نقل از رئیس باشگاه کیپ‌تاون آفریقای جنوبی اعلام کرد که این بازیکن از 3کشور ایران، کره و امارات پیشنهاد دارد. 

 دژاگه دیگر به تبریز برنمی‌گردد؟
اشکان دژاگه یکی از بازیکنان ملی‌پوش و تأثیرگذار تراکتور که پس از شیوع بیماری کرونا به آلمان سفر کرده است، در ارتباط‌های مختلف با مدیران باشگاه تراکتور از بازگشت به ایران ابراز نگرانی کرده بود و در آخرین پیغام خود به مدیران باشگاه تراکتور نیز اعلام کرده است که دیگر قصدی برای بازگشت به تبریز ندارد. روز گذشته خبرگزاری تسنیم به این موضوع اشاره کرد که این هافبک ملی‌پوش که قراردادی دلاری با باشگاه تراکتور دارد، حدود 75درصد از مبلغ قرارداد این فصلش را دریافت کرده است و به‌نظر می‌رسد درصورتی که اتفاق خاص دیگری رخ ندهد، زمان پایان همکاری دژاگه با باشگاه تراکتور رسیده و این بازیکن با وجود اینکه یک سال دیگر از قراردادش با سرخپوشان تبریز باقی مانده است، دیگر در تیم تراکتور حضور نخواهد داشت. در قرارداد دژاگه و باشگاه تراکتور ذکر شده است که این بازیکن برای هر فصل باید با مدیران این باشگاه به توافق برسد. جالب اینجاست که در هفته‌های اخیر وقتی رسانه‌ها از عدم‌بازگشت دژاگه به ایران خبر می‌دادند، این خبر بلافاصله توسط باشگاه تراکتور تکذیب می‌شد. با این حال به‌نظر می‌رسد دژاگه قصدی برای بازگشت ندارد و البته تصمیم این بازیکن در صفحات مجازی با انتقادهای هواداران تراکتور همراه شده است. روز گذشته یکی از مسئولان باشگاه تراکتور هم که دوست نداشت نامش فاش شود به خبرنگار همشهری گفت: « دژاگه با الهامی صحبت کرده و گفته که دیگر بعید است به ایران برگردد. او یک فروشگاه و رستوران بزرگ در برلین دارد و هم‌اکنون با توجه به بیماری کرونا، روی بیزینس خودش تمرکز کرده و حتی گفته که قسط آخر مبلغ قراردادش را هم دریافت نخواهد کرد.»

  توقف دوباره استقلال در بازی دوستانه
استقلال و پیکان روز پنجشنبه در زمین شماره 2ورزشگاه آزادی و در دیداری دوستانه به مصاف هم رفتند که این دیدار به تساوی 2-2 انجامید. مهدی قائدی و علی کریمی برای استقلال گل زدند و شهریار مغانلو و جابر انصاری هم گل‌های پیکان را به ثمر رساندند. استقلالی‌ها دیروز هم یک جلسه تمرینی را در سالن بدنسازی یکی از مجموعه‌های ورزشی تهران برگزار کردند. بازیکنانی که برابر پیکان به میدان رفته بودند، زیرنظر ربانی مربی بدنساز تیم ریکاوری کردند و سایر بازیکنان در ایستگاه‌های مشخص شده کار با دستگاه و وزنه را پشت سر گذاشتند. با تصمیم کادر فنی، تمرین امروز تعطیل خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید