• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
شنبه 31 خرداد 1399
کد مطلب : 102893
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/n5YgP
+
-

نکته بازی

به‌به؛ چه اقتداری
اواسط هفته گذشته بعد از انتشار نامه بازیکنان 7 باشگاه لیگ برتری در اعتراض به ازسرگیری مسابقات، رئیس کمیته انضباطی مصاحبه کرد و گفت از این به بعد با این قبیل اقدامات و اظهارات تحریک‌کننده برخورد محکم خواهد شد. دقیقا از همان لحظه تا الان محمدرضا زنوزی 2 مصاحبه کرده، سایت باشگاه تراکتور یک بیانیه داده و مالک شهرخودرو مشهد هم صریح‌تر از همیشه اعلام کرده تیمش را از رقابت‌ها کنار خواهد کشید. واقعا که آدم لذت می‌برد وقتی این همه قاطعیت و اقتدار را از کمیته محترم انضباطی می‌بیند. یعنی اگر مقایسه کنیم، شیب اعتراضات قبل از تهدید کمیته کندتر بود، اما هشدار صادر شده از سوی فدراسیون همه‌‌چیز را بدتر کرد. این همان کمیته انضباطی است که اول فصل هم می‌گفت به تک‌تک مصاحبه‌های تحریک‌آمیز واکنش نشان می‌دهد، اما بعد از دو هفته همه‌‌چیز فراموش شد.

تاوان تمسخر
خبر آمده برانکو پیشنهاد تسویه‌حساب با باشگاه پرسپولیس را رد کرده و گفته تکلیف همه‌‌چیز باید در دادگاه عالی ورزش روشن شود. پرسپولیسی‌ها بیشتر از یک سال است که سرمربی سابق و موفق‌شان را سر می‌دوانند. برانکو در این مدت از باشگاه شکایت کرد و حکم گرفت، اما پرسپولیس پرونده را به دادگاه عالی ورزش برد. حالا به برانکو گفته‌اند بیا پولت را کامل بدهیم، اما مربی کروات قبول نکرده. به همین دلیل هم کل هزینه‌های دادرسی فیفا و سپس هزینه‌های دادرسی در دادگاه عالی ورزش به اضافه جرایم مربوط به دیرکرد به اصل رقم بدهی اضافه خواهد شد. وکیل برانکو می‌گوید فقط 104هزار فرانک سوئیس هزینه ارسال لایحه موکلان اوست که به‌عهده پرسپولیس خواهد بود؛ خرج شکایت خود باشگاه به کنار. بله؛ این تاوان یک سال مسخره کردن یک آدم است. نوش جان!

یک تصمیم خوب کرونایی
در ازسرگیری مسابقات لیگ برتر دیگر خبری از 2 داور پشت دروازه نخواهد بود. این داوران به‌خاطر خلوت شدن فضای مسابقه و کاستن از ریسک ابتلا به بیماری حذف شده‌اند که خیلی هم اتفاق خوبی است. یعنی اگر به امید خدا کرونا هم رفت، می‌شود به همین رویه ادامه داد. واقعیت آن است که در دوران استفاده از این 2 داور اضافی، به ندرت شاهد کمک آنها به اجرای عدالت در زمین مسابقه بودیم. غیراز چند تصمیم صحیح و مؤثر که تعدادش شاید به اندازه انگشتان یک دست هم نرسد، داوران پشت دروازه عملا کار خاصی انجام ندادند و بعضا در قبال وقوع فاحش‌ترین اشتباهات پیش چشم خودشان سکوت کردند. حتی در بازی برگشت پرسپولیس- پارس‌جنوبی، داور پشت دروازه در اشتباهی عجیب خواهان اعلام پنالتی شد و البته خوش‌شانس بود که داور وسط، پنالتی را برگرداند.

این خبر را به اشتراک بگذارید