• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
سه شنبه 27 خرداد 1399
کد مطلب : 102797
+
-

کلاهبرداری میلیونی با رسید جعلی

کلاهبرداری میلیونی با رسید جعلی

جوان شیادی که فروشندگان کالاهای مختلف را در فروشگاه‌های اینترنتی شناسایی می‌کرد و به‌عنوان مشتری سراغ‌شان می‌رفت و با ارائه رسید واریز جعلی، آنها را فریب می‌داد، هرچند با این شگرد توانست افراد زیادی را سرکیسه کند، اما سرانجام دستگیر شد.
به‌گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از روز 25اردیبهشت‌ماه امسال با شکایت یکی از شهروندان در دادسرای ناحیه‌31 تهران آغاز شد. ماجرا از این قرار بود که یکی از شهروندان هنگام فروش گوشی تلفن همراهش در دام یک کلاهبردار گرفتار شده و بدون اینکه پولی دریافت کند، گوشی ‌را به او داده بود. با ارجاع پرونده به پایگاه سوم پلیس آگاهی، مالباخته آنچه را که رخ داده بود، اینطور برای مأموران تعریف کرد. او گفت: چند روز قبل برای فروش تلفن همراهم به مبلغ 12میلیون تومان در یکی از فروشگاه‌های اینترنتی آگهی دادم و چند ساعت بعد فردی به نام یونس با من تماس گرفت و وانمود کرد قصد خرید گوشی‌ام را دارد. او با من قرار گذاشت و چند ساعت بعد برای تحویل‌گرفتن گوشی جلوی در خانه‌ام آمد. او بعد از دیدن گوشی گفت پول آن را از طریق اپلیکیشن به حسابم واریز می‌کند و نیازی به مراجعه به بانک یا دستگاه خودپرداز نیست. او در ادامه شماره کارتم را پرسید و وارد گوشی‌اش کرد و چند لحظه بعد فیشی را در گوشی‌اش نشانم داد که طبق آن 12میلیون تومان پول به حسابم واریز شده بود. این در حالی بود که هنوز هیچ پیامکی از بانک درخصوص واریز پول به حسابم ارسال نشده بود؛ اما او گفت چون واریز پول را با اپلیکیشن انجام داده این کار حدود یک ساعت طول می‌کشد. او با حرف‌هایش اعتمادم را جلب کرد و من هم به این امید که پول تا یک ساعت دیگر به حسابم واریز می‌شود، گوشی را همراه جعبه‌اش به او دادم اما هرچه صبر کردم، پیامکی از بانک نیامد و بعد از چند ساعت مطمئن شدم فردی که فکر می‌کردم گوشی‌ام را به او فروخته‌ام، یک کلاهبردار است.
به‌دنبال اظهارات شاکی، تحقیقات در این خصوص آغاز شد. مأموران پی بردند متهم یک کلاهبردار حرفه‌ای است که طعمه‌هایش را در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی به دام می‌اندازد و سراغ افرادی می‌رود که اموالی با ارزش بیش از 10میلیون تومان دارند. او وانمود می‌کند خریدار است اما هنگام تحویل‌گرفتن کالا به طعمه‌هایش رسید جعلی نشان داده و آنها را فریب می‌دهد و تاکنون افراد زیادی را از این طریق سرکیسه کرده است. هرچه تحقیقات ادامه پیدا می‌کرد، مأموران به اطلاعات بیشتری در این خصوص دست پیدا می‌کردند تا اینکه سرانجام موفق شدند هویت متهم تحت تعقیب را شناسایی کرده و او را در عملیاتی غافلگیرانه در خانه‌اش در بلوار کشاورز دستگیر کنند. سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت در این‌باره گفت: متهم در جریان بازجویی‌های اولیه اعتراف کرد که تاکنون از 12نفر با این شیوه کلاهبرداری کرده ‌و حدود 160میلیون تومان از این راه به‌دست آورده است. به همین دلیل وی هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید