• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
سه شنبه 27 خرداد 1399
کد مطلب : 102795
+
-

2قاتل به محل جنایت برگشتند

2قاتل به محل جنایت برگشتند

2متهم به قتل که در جریان 2حادثه مختلف در مشهد دست به جنایت زده بودند با انتقال به محل حادثه، صحنه قتل‌ها را بازسازی کردند.
به گزارش همشهری، نخستین قاتلی که دیروز صحنه جنایت را بازسازی کرد، متهم به قتل برادرش است. او بعدازظهر چهارشنبه گذشته برادرش را به ضرب گلوله با سلاح وینچستر به قتل رساند. آن روز وقتی جسد مقتول در زمین‌های کشاورزی حوالی طوس 55پیدا شد، با حضور قاضی علی‌اکبر احمدی‌نژاد، کشیک جنایی مشهد و کارآگاهان آگاهی در محل حادثه تحقیقات برای کشف راز این قتل آغاز شد. در بررسی‌های اولیه معلوم شد که جسد متعلق به جوانی 33ساله‌ است. کشاورزان محل می‌گفتند که ساعاتی قبل صدای شلیک گلوله شنیده اما مورد مشکوکی ندیده‌‌اند تا اینکه چند ساعت بعد جسد پسر جوان را در زمین کشاورزی پیدا کرده‌اند.
ماموران متوجه شدند که مقتول صاحب همان زمینی بود که جسدش آنجا پیدا شد. برخی از لوازم کشاورزی‌اش ازجمله بیل و داسش نیز در آنجا بود. در ادامه تحقیقات مأموران متوجه شدند که مقتول از مدتی قبل با برادر بزرگش اختلاف داشته است. در تحقیق از شاهدان سرنخ‌هایی به‌دست آمد که نشان می‌داد برادر بزرگ مقتول در این جنایت نقش دارد و دستور بازداشت او صادر شد. درحالی‌که تحقیقات برای دستگیری این مرد ادامه داشت، او روز بعد از جنایت با حضور در اداره آگاهی خود را تسلیم کرد. متهم هر چند در ابتدا مدعی بود که قاتل نیست و تیراندازی توسط فرد ناشناسی رخ داده است، اما در ادامه به قتل برادرش اعتراف کرد و گفت که اعتیاد، عامل اصلی اختلاف او و مقتول بوده است.
این مرد جوان صبح دیروز به محل جنایت منتقل شد و در حضور قاضی احمدی‌نژاد، صحنه شلیک مرگبار به برادرش را بازسازی کرد. وی در تشریح ماجرا گفت: سال‌ها پیش، وقتی هنوز به دام اعتیاد گرفتار نشده بودم برای خودم کسی بودم. به‌خاطر هیکلم کسی جرأت نداشت به من بی‌احترامی کند، اما وقتی به دام اعتیاد گرفتار شدم، همه آن ابهت را از دست دادم. مواد‌مخدر زندگی‌ام را نابود کرد تا جایی که دیگر برادرم هم احترام مرا نگه نمی‌داشت و به من بد و بیراه می‌گفت.
متهم به قتل ادامه داد: برادرم هم مثل من معتاد شده بود. اعتیاد باعث شده بود که پدر و مادرم را اذیت کند. حتی برای گرفتن پول مواد آنها را تهدید می‌کرد. او حتی به من هم بی‌احترامی می‌کرد و همه اینها باعث شد که نقشه قتلش را بکشم. سلاحی که با آن دست به جنایت زدم چند روزی همراهم بود و در همه این مدت قصد داشتم نقشه‌ام را عملی کنم تا اینکه روز حادثه دوباره با برادرم بحثم شد و این بار تصمیم گرفتم او را به قتل برسانم. وقتی برادرم برای سر زدن به زمین‌ کشاورزی رفته بود، به آنجا رفتم و با شلیک 3گلوله او را به قتل رساندم و فرار کردم. اما وقتی فهمیدم که پلیس پی به حقیقت برده است، تصمیم گرفتم خودم را تسلیم کنم. متهم به قتل بعد از اینکه شرح داد چطور برادرش را غافلگیر و به او شلیک کرده است، برای ادامه تحقیقات راهی بازداشتگاه شد.

درگیری درخیابان 
دومین متهمی که دیروز در مقابل قاضی جنایی مشهد صحنه قتل را بازسازی کرد، جوانی بود که در ترافیک و پس از درگیری با یک راننده پراید، او را به قتل رسانده بود. این جنایت شامگاه 18خردادماه در حوالی خیابان خواجه ربیع رخ داد. ماجرا از این قرار بود که آن شب 3مرد جوان سوار بر موتورسیکلتی در حال حرکت بودند که ناگهان موتور آنها خاموش و متوقف شد. پشت سر آنها یک خودروی پراید بود که پیش از تصادف با موتورسیکلت توقف کرد. یکی از موتورسواران مدام هندل می‌زد اما موتور روشن نمی‌شد. سرنشینان پراید که راهشان مسدود شده بود شروع به جر و بحث با موتور‌سواران کردند و همین موجب شروع یک درگیری شد. لحظاتی بعد یکی از موتورسواران با ضربات چاقو راننده پراید را به قتل رساند و همراه دوستانش گریخت. وقتی ماجرا به قاضی احمدی‌نژاد گزارش شد، دستور بازداشت عامل جنایت صادر شد.کارآگاهان در بررسی‌ها متوجه شدند که مردان موتورسوار به یکی از روستاهای اطراف مشهد گریخته‌اند. درحالی‌که محل اختفای آنها شناسایی شده بود، مردان موتورسوار که پلیس را در یک قدمی خود می‌دیدند راهی کلانتری شدند و خود را تسلیم کردند. در این میان عامل اصلی جنایت به قتل راننده پراید اعتراف کرد و روز گذشته در جریان بازسازی صحنه قتل گفت: شب حادثه وقتی موتور ما خاموش شد، سرنشینان پراید شروع کردند به مسخره کردن ما. همین باعث درگیری ما شد و من که عصبانی بودم با چاقو چند ضربه به راننده پراید زدم. این مرد پس از شرح دادن نحوه جنایت با قرار بازداشت موقت راهی بازداشتگاه شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید