• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 27 خرداد 1399
کد مطلب : 102794
+
-

کوتاه از حادثه

دستگیری ۵ متهم بین‌المللی در تهران و البرز
رئیس پلیس بین‌الملل ناجا از استرداد ۵ متهم بین‌المللی به کشورشان خبر داد و گفت: این متهمان با تلاش و اقدامات فنی پلیس‌های تخصصی ناجا شناسایی و دستگیر شده‌اند. به گزارش فارس، سردار هادی شیرزاد در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: براساس اعلام مراجع قضایی و به درخواست پلیس اینترپل یکی از کشور‌های منطقه، 5 نفر از متهمان بین‌المللی که به اتهام ارتکاب جرائم خشن تحت تعقیب پلیس آن کشور بودند و به ایران گریخته بودند، با هماهنگی‌های به عمل آمده تحویل مقامات پلیسی آن کشور شدند.
وی افزود: در مرحله نخست، این متهمان بین‌المللی با همکاری، تلاش و اقدامات فنی پلیس‌های تخصصی ناجا و کارشناسان پلیس بین‌الملل ردیابی، شناسایی و در استان‌های تهران و البرز دستگیر شدند.
رئیس پلیس بین‌الملل ناجا تصریح کرد: با هماهنگی مبادی مربوطه، مدارک و مستندات ارسالی از طریق مجاری دیپلماتیک مبادله و موضوع استرداد متهمان مورد توافق مقامات اینترپل هر 2 کشور قرار گرفت.
سردار شیرزاد در پایان گفت: در اجرای دستور قضایی با هماهنگی به عمل آمده با اینترپل کشور متبوع، هر 5 متهم، تحویل تیم اعزامی کشورشان شدند.

کری‌خوانی مرگبار
به‌دنبال قتل مردی در مقابل خانه‌اش در پایتخت، مأموران پلیس یکی از مظنونان این جنایت را دستگیر کردند، اما او مدعی شد که در جنایت نقشی نداشته است.
به گزارش همشهری، شامگاه پنجشنبه گذشته مردی 40ساله در مقابل خانه‌اش در حوالی فرجام با ضربات متعدد چاقو به قتل رسید و مأموران پلیس آگاهی تهران در نخستین گام برای شناسایی عاملان جنایت به بررسی تصاویر دوربین‌های مدار بسته‌ای که در اطراف محل حادثه بود، پرداختند و موفق شدند متهمان را شناسایی کنند. آنطور که مشخص بود متهمان با گاز اشک‌آور به سمت مقتول هجوم بردند و با ضربات متعدد چاقو وی را به قتل رساندند. وقتی مقتول خون‌آلود روی زمین افتاد آنها به سرعت از محل دور شدند. در ادامه تحقیقات هویت متهمان به‌دست آمد و یکی از آنها روز یکشنبه دستگیر شد. وی وقتی در مقابل قاضی ساسان غلامی، بازپرس جنایی تهران قرار گرفت منکر قتل شد و گفت: من در این درگیری چاقو خوردم و زخمی شدم و احتمال می‌دهم یکی از همدستانم دست به جنایت زده باشد. وی ادامه داد: درگیری همدستانم با مقتول به‌خاطر کل‌کل کردن و کری‌خوانی بود که پایان این کری‌خوانی‌ها به مرگ مقتول منجر شد. من هم بعد از اینکه در درگیری زخمی شدم به شهرستان رفتم و خودم را به مرکز درمانی رساندم. بعد به تهران بازگشتم که دستگیر شدم.
این متهم با قرار قانونی بازداشت شد و تحقیقات برای بازداشت متهمان دیگر ادامه‌دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید