• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
سه شنبه 27 خرداد 1399
کد مطلب : 102796
+
-

جزئیات تازه در پرونده جنایت 5میلیاردی

جزئیات تازه در پرونده جنایت 5میلیاردی

تازه‌ترین تحقیقات در پرونده قتل مرد جوان بر سر اختلاف 5میلیارد تومانی نشان می‌دهد که دوست وی که طراح این نقشه بوده، در محل حادثه حضور نداشته و با مشخص شدن حقایق تازه، پرونده وارد مرحله‌ای تازه شده است.
به گزارش همشهری، راز این جنایت 17اردیبهشت‌ماه امسال فاش شد. مقتول جوانی 37ساله و تاجر بود که جسدش درحالی‌که دست و پایش بسته و دستمالی روی دهانش و دور گردن وی پیچیده شده بود کشف شده بود. بررسی‌ها حکایت از این داشت که مرد جوان بر اثر خفگی به قتل رسیده است و عاملان جنایت پس از قتل لپ‌تاپ، ‌گوشی موبایل و برخی از مدارک مقتول را سرقت کرده‌اند. تحقیقات نشان می‌داد که مقتول در زمینه صادرات و واردات فعالیت داشته و وضعیت مالی خوبی داشته است. در ادامه مأموران برای شناسایی عاملان جنایت به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته پرداختند و مشخص شد که شب حادثه ابتدا چند مرد زنگ خانه او را زده‌اند، اما مقتول در را به روی آنها باز نکرده است. دقایقی بعد زنی جوان مقابل ساختمان رفته و درحالی‌که یک ظرف حلوا در دستش بود، زنگ خانه مقتول را زده و وقتی او در را باز کرده، مردانی که پیش از آن به سراغش رفته بودند، وارد ساختمان شده‌اند. آنها بعد از دقایقی، درحالی‌که سراسیمه بودند از آنجا خارج شدند و شکی وجود نداشت که جنایت توسط این افراد رقم خورده است.

دستگیری
کارآگاهان با انجام تحقیقات ردپای یکی از دوستان مقتول را در این جنایت به‌دست آوردند. او محمد جواد نام داشت و با مقتول مراوده‌های کاری داشت. مأموران وی را که پرستار بیمارستان بود بازداشت کردند. او گفت که با مقتول اختلاف 5میلیارد تومانی داشته، اما نقشی در این جنایت نداشته است. در ادامه تحقیقات، مأموران موفق شدند سرنخ‌های دیگری در این پرونده به‌دست آورده و در نهایت مردانی را که وارد خانه مقتول شده و او را به قتل رسانده بودند، شناسایی و دستگیر کنند. یکی از آنها با اعتراف به جنایت، مدعی شد که طراح این نقشه محمدجواد (دوست مقتول) بوده و آنها به خواسته او به خانه مقتول رفته بودند، اما ناخواسته دست به جنایت زده‌‌اند.
با این اطلاعات، محمدجواد نیز دستگیر شد و در تحقیقات به قاضی عباس بخشوده، بازپرس دادسرای جنایی تهران گفت:2سال قبل با مقتول آشنا شدم و دوستی ما آنقدر صمیمی شد که به او اعتماد کرده و وقتی وی گفت که مزایده‌ای پرسود سراغ دارد، قبول کردم که در مزایده شرکت کنم و 5میلیارد تومان به او دادم. قرار بود سرمایه‌ام 3‌برابر شود، اما این اتفاق رخ نداد و پس از آن بر سر پس گرفتن پولم با مقتول دچار اختلاف شدم. از سوی دیگر مغازه‌ای در اطراف تهران داشتم که قرار بود مقتول برایم سندش را بگیرد. به او وکالت تام دادم، اما خبری از سند نشد. همه اینها باعث بیشتر شدن اختلافات ما شد تا اینکه از 3نفر خواستم به خانه او بروند و سرقت کنند. می‌خواستم از او سفته بگیرم و بعد سفته‌ها را به اجرا بگذارم تا شاید از این طریق به پولم برسم. با یک خانم وکیل که حالا متهم پرونده شده صحبت کرده بودم. می‌گفت: هیچ مدرکی نداری که ثابت کنی 5میلیاردتومان به مقتول داده‌ای، اما اگر از او سفته داشته باشی می‌توانی آن را به اجرا بگذاری و از او پول بگیری.
وی ادامه داد: روز حادثه آنها به خانه مقتول رفتند، اما خودم وارد آنجا نشدم. از قبل آمپول بیهوشی تهیه کرده بودیم که نقشه را اجرا کنیم. آنها وارد خانه‌اش شدند، اما دست به جنایت زدند. قرار نبود او را بکشند و به آنها گفته بودم بیهوش‌اش کنند و اثر انگشتش را پای سفته‌ها بزنند. اما ظاهرا دست و پایش را بسته و پس از تزریق آمپول جنایت آفریدند.
با دستور قاضی، پرونده به پزشکی قانونی فرستاده شد تا مشخص شود که آیا 3‌اجیر شده‌ای که قدم در خانه مقتول گذاشته‌اند با مشارکت یکدیگر دست به جنایت زده‌اند یا اینکه یکی از آنها قاتل اصلی است. از سوی دیگر محمد‌جواد نیز به اتهام معاونت در قتل بازداشت شده و در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید