• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 12 خرداد 1399
کد مطلب : 101783
+
-

با مردم

با مردم










چرا از توان صنایع هوایی برای آتش‌نشانی بهره نمی‌گیرند
تاریخ درست موضوعی که مطرح می‌کنم یادم نیست اما تقریبا مهرماه97 بود که از سامانه پیشرفته آتش‌نشانی برای اطفای حریق‌های بزرگ رونمایی و در بخش‌های متعدد خبری راجع به آن اطلاع‌رسانی شد. چرا از همین سامانه که قطعا هزینه هنگفتی برای ساخت آن شده است برای فرونشاندن آتش جنگل‌های زاگرس که چند روز است ادامه دارد، استفاده نمی‌شود؟
اکوان از تهران

 بازی جدید بانک‌ها برای پرداخت اقساط وام‌های دوران کرونا
در حالی ‌که مطابق مصوبه شورای پول و اعتبار و ابلاغیه بانک مرکزی قرار بود زمان پرداخت اقساط وام‌های قرض‌الحسنه در ماه‌های اسفند۹۸ تا اردیبهشت۹۹ به‌خاطر کرونا، به پایان مهلت پرداخت این وام‌ها منتقل شود، برخی بانک‌ها این اقساط را جزو بدهی بانکی افراد قرار می‌دهند تا اخذ وام جدید از بانک‌ها برای این افراد و حتی ضامن شدن برای افراد دیگر توسط آنها بدون پرداخت اقساط مذکور ممکن نباشد. جریمه دیرکرد هم منظور می‌کنند و از صاحبان وام می‌گیرند!
دارایی از شیراز

این درست است که هزینه همه‌‌چیز با مردم باشد؟
این روزها سخن از واریز کمک‌های مردمی جهت خرید «تجهیزات مقابله با آتش‌سوزی در طبیعت» مطرح می‌شود که بسیاری ازجمله من با جان و دل در آن مشارکت می‌کنیم؛ زیرا می‌دانیم نیت آدم‌های پشت این کمپین‌ها خیر است، اما به‌نظر می‌رسد برخی به‌صورت سازمان‌یافته تلاش می‌کنند این قضیه جابیفتد که هزینه همه‌چیز با مردم باشد؛ حتی تجهیزات آتش‌نشانی؟!
پارسا از تهران

مشکلات فنی و زیرساختی کارگزاری‌ها بسیار جدی است
تقریبا دیگر کسی نیست که روزانه برای باز کردن حساب کاربری‌اش در هر یک از کارگزاری‌ها با مشکل مواجه نشود؟ این وضعیت تا کی می‌خواهد ادامه یابد و آیا قرار نیست کارگزاری‌ها که درصد قابل توجهی از معاملات آنلاین سود می‌برند به اصلاح زیرساخت‌ها، افزایش پهنای باند و پاسخ‌دهی به مشتریان بورس بپردازند؟
سلامی از بردسکن مشهد

دانشگاه رفتن اجباری با مسئولیت دانشجو
دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان کلاس‌های دروس عملی خود را بازگشایی کرده و اساتید هم حضور در آنها را اجباری کرده‌اند؛ با این حال از دانشجویان خواسته‌اند تا قراردادی امضا کنند و با تعهد و مسئولیت خود برای دروس عملی در دانشگاه حاضر شوند. این در حالی‌است که در چند روز گذشته خوابگاه‌های این دانشگاه پذیرای ۹‌نفر مبتلا به کرونا بوده است. اگر در شهر وضعیت قرمز اصفهان ظرفیت بازگشایی دانشگاه‌ها نیست و مسئولیتی هم در قبال ابتلای دانشجویان به کرونا قبول نمی‌کنند، چرا باید جان دانشجویان را به خطر بیندازند و بعد نیز درصورت بروز فاجعه بگویند، حضور اختیاری بوده است؟
پدر نگران 2 دانشجو از اصفهان

به داد پرسنل استخرها و مجتمع‌های ورزشی برسید
بعد از 3‌ماه بیکاری و بازگشایی اغلب اصناف، پرسنل استخرها و مجتمع‌های ورزشی و آب‌درمانی همچنان سرگردان و بی‌درآمد هستند. اغلب پرسنل این اصناف قراردادی و ساعتی هستند و اصلا معلوم نیست دوباره آنها را به‌کار بگیرند یا خیر. ضمن اینکه اکثرا بیمه هم ندارند و فقط بیمه حوادث دارند. از مسئولان تقاضا داریم به داد پرسنل استخرها، غریق‌نجات‌ها و مجتمع‌های ورزشی برسند و تدبیری برایشان بیندیشند.
حیدری از هشتگرد

3‌ماه سرگردانی برای دریافت سند صادر شده
قریب به 3‌ماه است پیگیر سند ملکی هستم که در یک دفتر ثبت اسناد رسمی در کاشان آن را تنظیم کرده‌ایم. از آن تاریخ مرتب پیگیر سند ملکم هستم که متأسفانه بین دفتر پست مستقر در آن اداره و دفتر املاک سرگردانم و هیچ ‌یک از آنان جواب مقتضی را درخصوص سند به من نمی‌دهند. تقاضا دارم یک نفر صدای مرا بشنود.
صنعتی‌فر از کاشان

این خبر را به اشتراک بگذارید