• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
دو شنبه 12 خرداد 1399
کد مطلب : 101777
+
-

اشرار مسلح در حمله به خودروی زندانیان چند نفر از آنان را فراری دادند

فرار برق‌آسا

فرار برق‌آسا


 مردان مسلح در جریان حمله به خودرویی که چندین زندانی را به زندان بندرعباس منتقل می‌کرد، موفق شدند با خلع سلاح مأموران بدرقه، چند زندانی ازجمله عامل شهادت یک مأمور پلیس را فراری دهند.
به گزارش همشهری، روز گذشته فیلم کوتاهی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که از فراری دادن چند زندانی در حوالی میناب حکایت داشت. این فیلم که مربوط به روز شنبه دهم خردادماه بود نشان می‌داد که سرنشینان چند خودرو راه مینی‌بوسی آبی‌رنگ که از آن برای حمل زندانیان استفاده می‌شد را مسدود کرده و چندین مرد مسلح مشغول پیاده‌کردن چند نفر دیگر از مینی‌بوس هستند. آنطور که این تصاویر نشان می‌داد افراد مسلح، سپس با تهدید سلاح چند نفر را پیاده کرده و آنها را به شکل درازکش روی زمین قرار دادند و چند دقیقه بعد چند نفر از زندانیان را پیاده کرده و با خود بردند.  این فیلم در شرایطی منتشر شد که هنوز هیچ‌کس از هویت مردان مسلح و زندانیان فراری اطلاعی نداشت. با وجود این شواهد نشان می‌داد آنها در راه فرار با مأموران ایست و بازرسی در حوالی منطقه سرنی نیز درگیر شده و توانسته‌اند از آنجا به سوی مکان نامعلومی فرار کنند.
به‌دنبال این حادثه تحقیقات برای روشن‌شدن چگونگی وقوع حادثه و سرنوشت زندانیان فراری آغاز شد و در نخستین گام طرح مهار به اجرا درآمد اما اطلاعات اولیه نشان می‌داد مردان مسلح سوار بر 3خودروی پژو گریخته‌اند.

زندانیان فراری چه کسانی هستند؟
شواهد به‌دست‌آمده حاکی از آن بود که زندانیان فراری از افراد خطرناک هستند. در ادامه مشخص شد یکی از آنها عامل شهادت حجت‌الله دشتبانی فرمانده ایست و بازرسی چغازردی میناب است. این مرد شرور که از قاچاقچیان حرفه‌ای است تیر‌ماه سال98 در جریان عبور یک محموله شامل 500کیلو مواد‌مخدر از یکی از راه‌های فرعی چغازردی میناب به سوی مأموران ایستگاه بازرسی تیراندازی کرد و موجب شهادت ستوان‌یکم حجت‌الله دشتبانی و جراحت ستوان‌دوم صفدر سالاری شد. در جریان این درگیری قاچاقچیان با به‌ آتش کشیدن محموله مواد‌مخدر قصد داشتند هیچ مدرکی علیه خود باقی نگذارند که با سرعت عمل مأموران در اجرای این نقشه ناکام ماندند و 4نفر از آنها دستگیر شدند؛ با این حال تعداد دیگری از قاچاقچیان توانستند بگریزند.
به‌دنبال این حادثه تلاش‌ها برای دستگیری سایر قاچاقچیان ازجمله قاتل شهیددشتبانی آغاز شد تا اینکه 3‌ماه بعد یعنی در مهر‌ماه سال98 این متهم نیز دستگیر شد. در ماه‌های گذشته تحقیقات از این متهم و سایر اعضای این باند شرارت در جریان بود تا اینکه بنا بر شنیده‌ها روز شنبه او و چند نفر دیگر در حال انتقال از دادگاه به زندان بودند که با کمک همدستان‌شان توانستند فرار کنند. در همین حال تلاش‌های خبرنگار همشهری برای ارتباط با مسئولان قضایی استان هرمزگان برای مشخص‌شدن جزئیات بیشتر از این حادثه به نتیجه نرسید. علی گرمه‌ای دادستان میناب نیز حاضر به گفت‌وگو با همشهری نشد و اطلاع‌رسانی در این خصوص را به بعد از دستگیری متهمان موکول کرد.
بر اساس این گزارش هم‌اکنون یگان‌های مختلفی از پلیس‌های تخصصی استان هرمزگان در حال تجسس و پیگیری برای دستگیری زندانیان فراری و عاملان این فرار هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید