• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 23 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100538
+
-

جواد نکونام؛ فولاد یا اوساسونا؟

جواد نکونام؛ فولاد یا اوساسونا؟

روزنامه اسپانیایی دیاریو د ناوارا روز گذشته در گزارشی به این موضوع اشاره کرد که جواد نکونام، بازیکن پیشین اوساسونا رؤیای مربیگری در این تیم را دارد. این روزنامه با انتشار مصاحبه نکونام چنین تیتری را انتخاب کرد: «نکونام می‌خواهد به اوساسونا بازگردد». نکونام که در دوران بازیگری‌اش هم فوتبالیست بلندپروازی بود، درباره اینکه حضورش در اوساسونا به‌عنوان مربی غیرمنتظره است، می‌گوید: «خیر، غیرمنتظره نیست. اگر خوب کار کنم و خوب نتیجه بگیرم، قطعا روزی می‌توانم مربی اوساسونا شوم و آنجا مربیگری کنم. بقیه‎اش به‌کار و تلاش خودم بستگی دارد. مردم آنجا همیشه به من لطف دارند و مثل خیلی از مربیان خارجی می‌توانم کار کنم. اگر لیاقتش را داشته باشم و به اندازه کافی کار کنم، قطعا می‌توانم سرمربی اوساسونا شوم.»
سرمربی فعلی فولاد خوزستان درباره حضور یک ایرانی روی نیمکت تیم اسپانیایی این مثال را زده است: «آنجا به این کاری ندارند که شما اهل کدام کشور هستید. ما یک مربی داشتیم که اهل کشور لهستان بود، در اوساسونا بازی کرده بود و بازیکن خوبی هم بود و بعدها مربی این تیم شد. آنجا مردم فقط به نتیجه کار دارند. تیمشان را دوست دارند و می‌خواهند موفق باشد و حمایتش می‌کنند. مربی هرکسی باشد، به او احترام می‌گذارند. شاید در ایران اینگونه باشد که مخالفت شود اما آنجا اینگونه نیست. آنجا برای انتخاب یک مربی تمام جوانب را درنظر گرفته و بعد او را انتخاب می‌کنند. خداراشکر مردم آنجا من را دوست دارند و اگر لیاقتش را داشته باشم، این اتفاق می‌افتد.»
نکونام در حالی این گفت‌وگو را انجام داده که هم‌اکنون هدایت فولاد را بر عهده دارد. شاید برای خیلی‌ها حضور جواد روی نیمکت اوساسونا قابل باور نباشد ولی جاه‌طلبی نکونام در حدی است که او یک روز خودش را روی نیمکت این تیم اسپانیایی ببیند. البته سعید آذری، مدیرعامل فولاد روز گذشته در مصاحبه‌ای تأکید کرد که مذاکرات با نکونام برای تمدید قرارداد مثبت بوده و این مربی قرار است فصل بعد هم در اهواز بماند. شاید کارنامه نکونام باید با موفقیت‌های بیشتری همراه شود تا او بتواند مربیگری در اروپا را هم تجربه کند. او در دوران بازیگری به خیلی از هدف‌هایش رسید و حالا باید دید در دوران مربیگری چه سرنوشتی در انتظارش خواهد بود. البته اینکه یک مربی ایرانی در لالیگا مربیگری کند، آسان نیست ولی نکونام این کار سخت را به‌عنوان یکی از هدف‌هایش درنظر گرفته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید