• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 23 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100514
+
-

نکته بازی

چه خیری دیدید از این 2نفر؟
صد البته ما موافق ممنوعیت جذب بازیکن خارجی در پرسپولیس و استقلال نیستیم و عقیده داریم به جای این قبیل برخوردهای دستوری، باید نظارت درست‌تری اعمال شود. در عین حال اما مدیران این باشگاه‌ها بعضا خریدهایی داشته‌اند که واقعا قابل دفاع نیست. طی همین چند روز گذشته 2خبر در مورد آخرین خریدهای خارجی پرسپولیس منتشر شد که هر دو بوی دردسر می‌داد؛ یکی اینکه اوساگونا تا پنجم خرداد برای دریافت مطالباتش به پرسپولیسی‌ها وقت داده و تهدید به فسخ یکطرفه کرده، دیگری هم اینکه فرد قرض‌دهنده به پرسپولیس بابت پیش‌پرداخت استوکس، از طریق مراجع قضایی برای پس گرفتن پولش که حدود 150هزار دلار است اقدام کرده. سؤال این است که انصافا پرسپولیس از این 2نفر چه خیری دید که الان باید اینجوری گرفتار شود؟ واقعا می‌ارزید؟

دیگر قرار بود چه استفاده‌ای بکنید؟
جلال حسینی همیشه اعتراض دارد؛ حالا به کی یا چی، خیلی فرقی نمی‌کند. مهم این است که او اعتراض داشته باشد. کاپیتان سرخپوشان گفته: «همه از پرسپولیس استفاده کردند، غیراز بازیکنان و مربیان.» البته قبول داریم که چسبیده‌های زیادی گرد این تیم وجود دارند که از آن سود می‌برند و به شهرت می‌رسند، اما خداوکیلی بازیکنان و مربیان دیگر چه استفاده‌ای باید از پرسپولیس می‌کردند که نکردند؟ خب شما هم دارید بازی می‌کنید، محبوب هستید، قراردادهای چند میلیاردی دارید و اگر گران‌ترین تیم ایران نباشید، جزو دو، سه تای اول هستید. (حالا بگذریم از سپاهان که از نظر قلعه‌نویی همیشه پنجمین تیم پرهزینه بوده، هست و خواهد بود!) الان دقیق‌تر توضیح بده چه استفاده‌ای از پرسپولیس مدنظرت هست که ما هم در جریان قرار بگیریم.

ویروس منفعت‌طلبی
این چند روز اگر اخبار را دنبال کرده باشید، حتما به وفور شاهد حمایت بازیکنان و مربیان بازنشسته از طرح ممنوعیت حضور خارجی‌ها در پرسپولیس و استقلال بوده‌اید. به قول شجاع خلیل‌زاده وقتی در مورد چنین قانونی حرف می‌زنیم، باید یادمان باشد برانکو تاریخ پرسپولیس را عوض کرد و 7جام برای این تیم آورد. با این حال احساس می‌کنیم خیلی از حامیان این قانون، کسانی هستند که از خارجی‌ها به‌خاطر تنگ شدن جای خودشان دل خوشی ندارند. مثلا اگر حضور مربی خارجی همیشه ممنوع می‌بود، شاید یکی مثل بیژن ذوالفقارنسب دیرتر از مربیگری بازنشسته می‌شد یا امثال مرتضی کرمانی‌مقدم شانس بالاتری برای نشستن روی نیمکت تیم‌ها پیدا می‌کردند. این قبیل اظهارنظرها هم دقیقا شبیه موضع‌گیری تیم‌ها در مورد لغو یا برگزاری لیگ است که هرکس با توجه به جایگاه تیمش نظر می‌دهد. راستی که چقدر خوبیم ما!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید