• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 23 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100536
+
-

بیرانوند: بیشتر از 6ماه در بلژیک نمی‌مانم

کلودیو براوو به من گفت بهترین دروازه‌بان آسیا هستم و می‌توانم دروازه‌بان بزرگی شوم

بیرانوند: بیشتر از 6ماه در بلژیک نمی‌مانم

 حمیدرضا علی‌پور  

دروازه‌بان اول پرسپولیس و تیم ملی حالا منتظر است که هرچه زودتر شرایط سفر به کشور بلژیک فراهم شود تا بتواند در تمرینات تیم جدید خود حاضر شود. علیرضا بیرانوند که به‌تازگی در بین نامزدهای انتخاب بهترین بازیکن سال آسیا قرار گرفته است، در مصاحبه با همشهری از گفت‌وگویش با کلودیو براوو دروازه‌بان سابق بارسلونا و منچسترسیتی خبر داد. صحبت‌های او را درباره اتفاقات جالب این روزها بخوانید.

   دوباره به‌عنوان نامزد بهترین بازیکن سال آسیا انتخاب شدی. منتظر این اتفاق بودی؟
واقعا خیلی از این بابت خوشحالم. این برای سومین‌بار است که این اتفاق رخ می‌دهد. سال اول نام من در دقیقه90 خط خورد، سال قبل هم به مراسم رفتم و انتخاب نشدم و حالا امیدوارم این اتفاق بالاخره برایم رخ بدهد. البته شاید امسال به مراسم نروم اما جایزه بگیرم.
  البته امسال با توجه به اینکه هیچ تورنمنتی برگزار نشده می‌توانی شانس زیادی داشته باشی.
قطعا همینطور است. امسال هیچ تورنمنت بین‌المللی برگزار نشده و فعلا همه‌‌چیز تعطیل است. اگر بتوانم با پرسپولیس قهرمان لیگ شوم و در آسیا هم بدرخشم شانس زیادی برای تصاحب این عنوان دارم.
  پس برای خودت شانس زیادی قائل هستی؟
بله حتما. چرا نباید شانسی برای خودم قائل باشم. امسال دیگر حق من است که بهترین بازیکن آسیا شوم. این عنوان را در کارنامه‌ام کم دارم. من با پرسپولیس به تمام افتخارات رسیده‌ام و امیدوارم که بتوانم این عنوان را هم کسب کنم.
  2 بار نامزدشدن برای عنوان بهترین بازیکن سال آسیا باید خیلی هیجان‌انگیز باشد.
واقعا وقتی این خبر را شنیدم از خوشحالی نتوانستم تا صبح بخوابم. فکر نمی‌کنم هیچ بازیکنی در ایران 2بار نامزد بهترین بازیکن آسیا شده باشد.
  البته علی کریمی هم 2بار نامزد شد که یک‌بار آن را به‌عنوان بهترین بازیکن سال آسیا انتخاب شد.
نمی‌دانستم علی کریمی هم 2بار کاندیدای بازیکن سال آسیا شده است. واقعا خوشحالم که مانند او 2بار انتخاب شده‌ام و امیدوارم من هم این جایزه را کسب کنم.
  البته در صورت رفتن به لیگ بلژیک شانس کمی پیدا خواهی کرد.
اگر لیگ بلژیک به‌خاطر کرونا تعطیل شود از آنها اجازه می‌گیرم که تا پایان فصل در لیگ ایران و لیگ قهرمانان برای پرسپولیس بازی کنم. در این صورت شانس خوبی برای عنوان بهترین بازیکن آسیا پیدا می‌کنم.
 چه زمانی قرار است راهی بلژیک شوی؟
هنوز پرواز به کشور بلژیک ممنوع است و در نخستین فرصت که پرواز انجام شود، راهی آنجا می‌شوم.
   برای بازی کردن در یک کشور اروپایی با کسی مشورت هم کرده‌ای؟
هنوز نه اما می‌خواهم با وحید هاشمیان و مهدوی‌کیا مشورت کنم. چون با وجود قرارداد 4ساله نمی‌خواهم بیشتر از 6ماه در بلژیک بازی کنم و می‌خواهم زودتر راهی لیگ معتبری شوم. مطمئن باشید من را بیشتر از 6ماه در لیگ بلژیک نمی‌بینید. جالب است که برای شما از اتفاق جالبی صحبت کنم.
 چه اتفاقی؟
واقعیت این است که روز گذشته کلودیو براوو حدود یک‌ساعت با من صحبت کرد.
   منظورت دروازه‌بان سابق بارسلوناست؟
بله، براوو گفت که اخبار من را بعد از گرفتن پنالتی رونالدو دنبال می‌کند. گفت من بهترین دروازه‌بان آسیا هستم و می‌توانم دروازه‌بان بزرگی شوم.
   نصیحتی هم برای حضور در اروپا به تو داشت؟
بله، گفت برای رسیدن به تیم‌های بزرگ اروپایی باید سخت تلاش کنم و به من قول داد که برای حضور در لیگ‌های بزرگ دنیا کمکم کند.
  پرتاب دست تو هم دوباره این روزها سوژه رسانه‌های خارجی شده است.
بله، اما هنوز نمی‌دانند من چه قدرتی دارم و می‌خواهم در لیگ بلژیک نشان دهم که چقدر می‌توانم پرتاب کنم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید