• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 17 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100032
+
-

ده‌ها فقره موبایل قاپی در مرخصی کرونایی

کوتاه از حادثه
ده‌ها فقره موبایل قاپی در مرخصی کرونایی


مرد سابقه‌داری که به تحمل 24سال حبس محکوم شده بود در مدتی که به‌دلیل شیوع کرونا از زندان مرخصی گرفته بود سرقت‌هایش را از سر گرفت اما باز هم دستگیر و زندانی شد.
به گزارش همشهری، از مدتی قبل وقوع چندین فقره موبایل‌قاپی در شرق تهران مأموران کلانتری190 مجیدیه را برای دستگیری عامل این سرقت‌ها به تکاپو انداخت. شواهد اولیه حاکی از آن بود که عامل سرقت‌ها مرد موتورسواری است که به تنهایی دست به سرقت می‌زند. آنطور که شاهدان می‌گفتند او مردی جوان بود که اغلب کلاه کاسکت به سر داشت و اغلب خانم‌های تنها که در خیابان مشغول صحبت با موبایل بودند را برای سرقت انتخاب می‌کرد و در حرکتی برق‌آسا گوشی‌شان را می‌قاپید.
با جمع‌آوری اطلاعات اولیه تیم ویژه‌ای از مأموران تجسس کلانتری تحقیقات خود برای دستگیری سارق تک‌رو را آغاز کردند. مأموران همه مکان‌هایی که ممکن بود بار دیگر سرقت در آنجا انجام شود را تحت نظر گرفتند تا اینکه چند روز قبل در یکی از خیابان‌ها با تجمع مردم روبه‌رو شدند. یک جوان موتورسوار قصد داشت موبایل زنی را سرقت کند که تعادلش را از دست داده و زمین خورده بود. در این بین او که مردم را مانع فرارش می‌دید تلاش کرد آنها را با چاقو تهدید کرده و راهی برای فرارش باز کند که مأموران به موقع سر رسیدند و او را خلع سلاح و دستگیر کردند.
سرهنگ علی اصغر خانی، رئیس‌کلانتری190 مجیدیه در این‌باره گفت: در جریان بازجویی‌های اولیه از متهم او به 20فقره موبایل قاپی اقرار کرد و گفت که تاکنون بیش از 10 بار به زندان رفته است. او گفت: 5سال پیش به‌دلیل 45فقره سرقت و حمل مواد‌مخدر به 24سال حبس محکوم شدم و در زندان بودم اما از یک‌ماه پیش به‌علت شیوع ویروس کرونا با سپردن وثیقه به مرخصی آمدم و در این مدت هم سرقت‌هایم را ازسر گرفتم.
سرهنگ خانی ادامه داد: متهم در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات برای شناسایی مالباختگان ادامه دارد. وی همچنین به شهروندان توصیه کرد حتی‌المقدور زمانی که در حال مکالمه با تلفن همراه هستند گوشی را به سمت دیوار بگیرند و یا از هندزفری استفاده کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید