• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 24 تیر 1402
کد مطلب : 197298
+
-

اجرای مرخصی زایمان برای معلمان رسمی و پیمانی

آموزش و پرورش مرخصی ۹ماهه زایمان را به‌طور کامل برای نیروهای رسمی و پیمانی خود اجرا می‌کند. چه کارکنان اداری و آموزشی و چه معلم‌های رسمی و پیمانی شامل این ۹‌ماه مرخصی می‌شوند، اما این امر شامل حال معلمان حق التدریسی نمی‌شود. مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش، با بیان این مطلب گفت: پس از اتمام مرخصی ۹ماهه زایمان، معلمان حتما در مدرسه یا در نواحی و منطقه‌های دیگر جایابی می‌شوند.
رابعه امامی رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه پس از اتمام مرخصی آیا معلمان به فرایند تدریس باز می‌گردند، تصریح کرده: در آن ۹‌ماه نمی‌توان کلاس را بی‌معلم گذاشت؛ از این‌رو وقتی معلم وسط سال به مدرسه برمی‌گردد، در همان مدرسه به‌کار گرفته می‌شود اما سر کلاس نمی‌رود؛ چرا که بالاخره معلم برای آن کلاس‌ها جایگزین شده است. مدیران مدارس این توانمندی را دارند که جایابی مناسب برای نیروی خود داشته باشند و اگر جا هم نداشتند، مناطق و نواحی دیگر آموزش و پرورش باید آن نیروی رسمی یا پیمانی آموزش و پرورش را ساماندهی کنند.
به‌گفته وی، معلمان رسمی و پیمانی در این ۹ماهه مرخصی زایمان، حقوق کامل دریافت می‌کنند و تنزل رتبه هم نخواهند داشت. مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر ایجاد مهدهای کودک در دستگاه آموزش و پرورش برای راحتی حال مادران شاغل دارای فرزند خردسال که ازجمله تکالیف عمومی همه دستگاه‌های مندرج در قانون جوانی جمعیت است، توضیح داد: «در برخی استان‌ها راه‌اندازی مهد کودک با توجه به ظرفیتی که داشته‌اند برای مجموعه آموزش و پرورش و بانوان فرهنگی انجام شده است. این امر وظیفه عمومی همه دستگاه‌هاست و در دستور کار ما نیز قرار دارد.»
امامی رضوی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا مدارس هم می‌توانند برای راحتی حال معلمان دارای فرزند خردسال، مهد کودکی راه‌اندازی کنند، عنوان کرد: «مدیران مدارس با توجه به امکانات و دغدغه خود می‌توانند این امر را پیگیری کنند، ما حمایت می‌کنیم. این امر جزو وظایف آموزش و پرورش است. مدیران مدارس می‌توانند از اداره کل استان، ناحیه یا منطقه خود حمایت فیزیکی، مالی و... دریافت کنند. می‌توانند قراردادی با مهد کودکی در نزدیک مدرسه ببندند یا اگر در مدرسه فضا دارند اتاقی را به مهد کودک اختصاص دهند.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید