• یکشنبه 7 اسفند 1401
  • الأحَد 5 شعبان 1444
  • 2023 Feb 26

حذف دلالان از سفره شب عید تهرانی‌ها

شهرداری‌ و وزارت جهاد کشاورزی با هدف تامین عمده مایحتاج مردم از تولیدکنندگان، تفاهمنامه امضا کردند
روزهای پایانی سال و ‌ماه اسفند، گوشه‌گوشه شهر به نوعی درگیر استقبال از بهار و سال جدید می‌شود.
به گفته شهردار تهران این ساختمان با شکایت شهرداری پلمب شده بود

جدال با آتش در بهار

ساختمانی10طبقه در خیابان بهار که پیش از این پلمب، اما پلمب آن شکسته و به انبار تبدیل شده بود دچار آتش‌سوزی شد تا آتش‌نشانان پایتخت را راهی عملیاتی سخت و نفس‌گیر کند. در جریان عملیات اطفای این حریق گسترده یکی از آتش‌نشانان به شهادت رسید.

تلاش برای احیای نماهای ایرانی- اسلامی

یکی از مشکلاتی که شهرهای ما پس از توسعه بی‌ضابطه ناشی از مهاجرت از روستا به شهر با آن دست‌به‌گریبان شده‌اند، موضوع بی‌هویتی در سیما و منظر شهری و اغتشاش در منظر شهری و همچنین تقلید کورکورانه از عناصر هویتی غربی در نماهای معماری است.

سالگرد آغاز جنگ اوکراین از قضا سرکنگبین صفرا فزود!

پنجم اسفندماه، سالگرد آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در بخش‌های شرقی اوکراین است؛ عملیاتی که برداشت روس‌ها از آن یک اقدام نظامی پیشگیرانه با هدف جلوگیری از رسیدن نیروهای ناتو به یکی از مهم‌ترین مناطق مرزی این کشور بود.

رشد 350هزار میلیارد تومانی بورس در یک روز

به‌دنبال ادامه رشد نرخ دلار، شاخص کل بورس تهران هم با یک جهش انفجاری مواجه شد و با 5درصد رشد بعد از 2.5سال با قدرت از محدوده یک‌میلیون و 700هزار واحد عبور کرد.

حذف آزمون آیلتس شایعه بود

مشکلات برگزاری آزمون آیلتس که از اواخر دی‌ماه امسال به حالت تعلیق درآمده است، با توجه به مذاکراتی که با طرف خارجی برگزار‌کننده این آزمون‌ها انجام و توافقاتی که حاصل شده، در حال رفع شدن است و اطلاعیه جدید سازمان سنجش برای ثبت‌نام‌های جدید تا پایان سال منتشر می‌شود.

4ماهه، 23کیلومتر مسیر کوتاه شد

در سی‌وپنجمین پویش امید و افتخار، آیین افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهید آوینی و دسترسی بزرگراه شهید نجفی رستگار به اتوبان امام علی ع با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، جعفر بندی‌شربیانی، عضو هیأت‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، سیدمحمد ناظم‌رضوی، شهردار منطقه 20 و جمعی از خانواده‌های شهدای این منطقه برگزار و از این معبر رونمایی شد.

63 خدمت ارزی در یک تالار

مجلس و دولت هم‌قسم شده‌اند تا شکاف نرخ ارز مرکز مبادله ارزی با بازار آزاد را کم کنند و اجازه تنش ارزی و برخورد ترکش‌های آن به سایر بازارها را ندهند.

اصلاح مسیرهای اضافی در تهران برای کاهش ترافیک

در همشهری آنلاین بخوانید