07
یکشنبه 7 اسفند 1401
شماره 8723
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

عرین ‌الاسود رو در رو با ارتش صهیونیستی

درپی شهادت شماری از نیروهای مقاومت در نابلس، گروه عرین‌‌الاسود اعلام کرد دامنه حملات خود علیه رژیم صهیونیستی را گسترش خواهد داد
جهان‌نما
گروه مقاومت عرین الاسود در نابلس با اعلام خبر پیوستن 50نیروی تازه به این گروه از گسترش دامنه فعالیت خود در کرانه باختری خبر داده است.
ویژه
آمریکا یکی از گران‌ترین سیستم‌های خدمات درمانی جهان را دارد اما اغلب مردم این کشور احساس می‌کنند که سلامت و رفاه آنان در فهرست اولویت‌های دولت و کسب‌وکارهای بزرگ این کشور جایی ندارد.
گزارش 2
اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، برای یک سفر کاری 2روزه با هدف تقویت روابط تجاری کشورش با هند و نیز پیشبرد توافق تجاری اتحادیه اروپا، دیروز وارد دهلی‌نو شد.

شهروندان ترکیه، قربانی ساخت‌و‌سازهای بی‌ضابطه

افزایش آمار تلفات در زلزله ترکیه به بیش از 44هزار نفر به میزان زیادی تحت‌تأثیر ساخت‌وسازهای بی‌ضابطه و غیرقانونی بوده است
گزارش 1
هنوز یک‌ماه از زلزله تاریخی و مرگبار ترکیه نگذشته که مقامات این کشور در تدارک آغاز روند بازسازی برآمده‌اند. برنامه توسعه سازمان ملل متحد تخمین زده که ویرانی در ترکیه 1.5میلیون نفر را بی‌خانمان کرده است.

هشدار روسیه به قزاقستان برای میزبانی از وزیرخارجه آمریکا

آستانه پایتخت قزاقستان، میزبان نشست وزرای خارجه کشورهای آسیای مرکزی و آمریکا در قالب «C5+ 1» خواهد بود.
نقل‌قول/ مذاکره چین برای پایان جنگ اوکراین منطقی نیست
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا: من چیزی در طرح چین ندیدم. این طرح اگر اجرایی شود، فقط برای روسیه مناسب است و برای دیگران فایده‌ای ندارد.
PDF بین‌الملل
کوتاه بین‌الملل
درست یک سال پیش ولادیمیر پوتین دستور حمله به اوکراین را صادر کرد و جنگی آغاز شد که تاکنون بیش از 200هزار کشته بر جای گذاشته است.