• شنبه 9 مهر 1401
  • السَّبْت 5 ربیع الاول 1444
  • 2022 Oct 01

زخم تروریسم بر تن زاهدان

در جریان یک حمله تروریستی در زاهدان، تعدادی از تروریست‌ها به یک کلانتری حمله کردند و آن را به رگبار بستند؛ حادثه‌ای که به‌دنبال موج‌سواری و تحریک‌ احساسات عمومی در پی انتشار یک خبر مجعول اتفاق افتاد.به‌گزارش همشهری، براساس اعلام منابع آگاه، در این عملیات تروریستی تعدادی از کارکنان انتظامی کلانتری و عابران، مجروح و به بیمارستان‌های زاهدان منتقل شدند. اخبار حکایت از آن دارد که یک ماشین آتش‌نشانی، یک پایگاه اورژانس و یک بانک نیز ازسوی اشرار مسلح به آتش کشیده شده‌است.
همزمان با مراسم گرامیداشت روز ایمنی و آتش‌نشان و در حضور رئیس‌جمهور و شهردار تهران صورت گرفت

زنان در لباس آتش‌نشان

سرانجام، 16زنی که مراحل استخدامی در آتش‌نشانی را پشت سر گذاشته بودند همزمان با مراسم گرامیداشت روز ایمنی و آتش‌نشانیهفتم مهر و در حضور رئیس‌جمهور و شهردار تهران رسما فعالیت خود را آغاز کردند؛ مراسمی که در سالن 12هزارنفری ورزشگاه آزادی برگزار شد. همچنین در این روز ایستگاه آتش‌نشانی قیطریه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.به‌گزارش همشهری، آتش‌نشانان جزو قشر شجاع و زحمتکش جامعه به‌حساب می‌آیند .

آیا جمهوری اسلامی نظامی پاسخگوست؟

گاهی روشنفکران، برون‌گرایان و مقلدان کلیشه‌های سیاسی غرب می‌گویند جمهوری اسلامی پاسخگو نیست؟ فلان نهاد پاسخگو نیست؟ هرکس هر کار بکند کسی نمی‌تواند یقه‌اش را بگیرد. برخی با کنایه و متأثر از ماهیت دینی نظام می‌گویند: «اینها معتقدند فقط باید به خدا پاسخگو بود.»

امتحان خونین در پایتخت افغانستان

یک‌سال پس از سلطه طالبان در کابل، افغانستان همچنان از ناامنی و حملات تروریستی رنج می‌برد
شاید از میان 600دانش‌آموزی که صبح روز جمعه در کلاس‌های مدرسه‌ای در شهر کابل پشت میز و صندلی نشسته و در حال پاسخ دادن به سؤالات امتحان ورودی دانشگاه بودند، هیچ‌کدام‌شان این تصور را نداشتند که هنوز امتحان تمام نشده، برخی از آنها جسدشان از حوزه امتحانی بیرون می‌رود.
گفت‌و‌گو با مجید انتظامی، آهنگساز درباره حال و هوای این روزهای موسیقی کشورمان

موسیقی جنگ، نوای حماسه است

نام مجید انتظامی با موسیقی دفاع‌مقدس گره خورده است. او را شاید بتوان خالق موسیقی جنگ و حماسه نامید؛ خالق ملودی‌های ماندگار. خالق موتیوهای جدید در موسیقی همچون سوت و صدای انسان در قعر زمین. آهنگسازی پیش‌رو در ساخت موسیقی فیلم که نامش با حماسه پیوند عمیقی دارد.

ارتقای 7 پله ای ایران در نوآوری

گزارش شاخص جهانی نوآوری _GII2022_ در حالی منتشر شده که ایران به رتبه دوم منطقه آسیای مرکزی و جنوبی و جایگاه سوم کشورهای دارای درآمد متوسط به پایین دست یافته است.اگرچه براساس این گزارش، ایران اکنون در رتبه 53جهان قرار دارد، اما در مقایسه با سال2021 با 7پله ارتقا، عملکرد مناسبی را در مسیر نوآوری از خود به جا گذاشته است.نوآوری _Innovation_ به‌عنوان مهم‌ترین عامل برای رشد اقتصادهای جهانی شناخته می‌شود. همین موضوع باعث شده که سازمان جهانی مالکیت فکری _Intellectual Property Organization_ که به اختصار WIPO نامیده می‌شود، طی سال‌های گذشته، گزارش عملکرد نوآوری کشورها را منتشر کند.

این شنبه؛ خانه‌سازی در جنگ‌افزارسازی

در متراکم‌ترین نقاط شهر می‌توان اراضی بزرگی را پیدا کرد که قابل تبدیل ‌شدن به فضای سبز و تفریحی هستند اما به این شرط که سازمان مالک آن و شهرداری بتوانند در توافقی دوسویه کاربری این اراضی را تغییر دهند؛ پادگان‌ها و محوطه‌های نظامی از این گروه هستند.

کاهش آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی

درپی اختصاص بودجه 6برابری برای کاهش آتش‌سوزی‌های جنگلی، حریق مناطق چهارگانه نسبت به سال گذشته 850درصد کاهش یافت و به عددی رسید که یک‌هفتم سال گذشته است. این کاهش چشمگیر در شرایطی رخ داده که الگوی تغییر اقلیم و بادهای گرم هم‌اندازه سال گذشته در مناطق جنگلی ادامه یافت .

بانک‌ها در اغتشاشات چقدر آسیب دیدند؟

تجارت پرسود دندان به قیمت جان مردم

در همشهری آنلاین بخوانید