• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 11 مهر 1401
کد مطلب : 172737
+
-

داستان اسفندیار

امیرحسین اسفندیار که با قرارداد 300هزار دلاری به گران‌ترین بازیکن این فصل والیبال معروف شده، برای رفتن به روسیه و تیم اورفا مشکل ویزا دارد

داستان اسفندیار

امیرحسین اسفندیار می‌تواند خودش را به روسیه برساند؟ بازیکن تیم ملی والیبال که در لیگ ملت‌ها یکی از بهترین‌های ایران بود، در مسابقات قهرمانی جهان مثل خود تیم با افت‌وخیزهایی روبه‌رو شد، با این حال بازی‌های او در حدی بود که نظر باشگاه اورفا اورآل روسیه را به‌خودش جلب کند. اسفندیار هفته‌های پیش با این تیم به توافق رسید و پیش‌قرارداد هم امضا کرد ولی حالا برای رفتن به این کشور و نهایی کردن قراردادش با باشگاه روسی به مشکل خورده است.
طبق برنامه او باید روزهای آینده خودش را به روسیه برساند اما هنوز ویزا ندارد. طبق خبری که نزدیکان اسفندیار داده‌اند، او که نتوانسته از طریق اینترنت ویزا بگیرد، امروز به دفتر نمایندگی سفارت روسیه در اصفهان می‌رود تا شاید بتواند از این طریق ویزایش را بگیرد. این امیدواری وجود دارد که مشکل او حل شود و به موقع به روسیه برسد. اما بعضی‌ها خیلی خوش‌بین نیستند و می‌گویند با شرایطی که پیش می‌رود اسفندیار مجبور است این فصل در لیگ ایران بازی کند. این عده حتی مقصد اسفندیار را هم مشخص کرده‌اند؛ ایفاسرام اردکان. خود اسفندیار فعلا حاضر نیست در این‌باره صحبت کند. او می‌گوید منتظر است تکلیفش مشخص شود تا بعد حرف بزند. برای اسفندیار مهم است که بتواند در تیم اورفا بازی کند؛ تیمی که سال پیش در لیگ روسیه هفتم شد و این فصل یک‌بازیکن هم از آرژانتین دارد. بازیکنان قد بلند، قدرتی و حرفه‌ای دلیل اصلی علاقه اسفندیار به حضور در روسیه است. او سال پیش هم لژیونر بود و برای تیم گرین‌یارد ماسیک بلژیک بازی کرد ولی ترجیح می‌دهد این فصل در لیگ بهتری بازی کند، لیگی که به سخت‌ترین لیگ والیبال معروف است. لیگ روسیه پیش از این هم بازیکن ایرانی داشته است. سعید معروف، پاسور تیم ملی یک‌فصل برای تیم زنیت‌کازان بازی کرد.
اسفندیار گران‌ترین بازیکن والیبال ایران است؟ با اینکه بازیکنان و مربیان عادت ندارند درباره مبلغ قراردادشان حرفی بزنند اما گفته می‌شود مبلغ قرارداد اسفندیار با اورفا لو رفته است. صحبت از 300هزار دلار است. والیبال به غیراز اسفندیار لژیونرهای دیگری هم دارد. میلاد عبادی‌پور برای تیم میلانوی ایتالیا بازی می‌کند، سعید معروف و مرتضی شریفی با فنرباغچه ترکیه قرارداد دارند، بردیا سعادت هم این فصل پیراهن تورشاد ترکیه را می‌پوشد. صابر کاظمی هم که سال پیش بعد از لیگ ایران برای حضور در یک تورنمنت به تیم العربیه قطر پیوسته بود، این فصل هم قرار است در این تیم بازی کند. تا قبل از لو رفتن مبلغ قرارداد اسفندیار گفته می‌شد عبادی‌پور با 250هزار و کاظمی با 200هزار دلار این فصل بیشترین درآمد را از والیبال دارند اما حالا اسفندیار لقب گران‌ترین بازیکن را گرفته است البته به شرطی که بتواند خودش را به روسیه برساند. بعید است که در لیگ ایران مبلغی در حد 300هزار دلار به یک‌بازیکن والیبال داده شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید