• یکشنبه 18 اردیبهشت 1401
  • الأحَد 6 شوال 1443
  • 2022 May 08

اصلاح قیمت‌ها راه ناگزیر

یارانه ایرانی ها از مسیر قاچاق به کشورهای همسایه منتقل می‌شود / راه جلوگیری از فساد و رانت، تصحیح سیاست اشتباه دولت قبل است / حذف ارز 4200 تومانی یک اصلاح جدی در حوزه اقتصاد کشور است / طبق آمارها، قیمت مواد غذایی در دنیا رشد 13درصدی داشته است
اصلاح قیمت‌ها راه ناگزیر
خیابان‌ها و بزرگراه‌های تهران سالانه به 1.6میلیون تن آسفالت نیاز دارند

کاهش 115کیلومتری مسیر تهرانی‌ها

از حدود 230سال پیش که آغامحمدخان قاجار، تهران را به‌عنوان پایتخت ایران انتخاب کرد تا به امروز این شهر بارها و بارها در معرض تغییرات بنیادین قرار گرفته است. تهران حالا شهری است با 730کیلومترمربع مساحت و بیش از 9میلیون نفر جمعیت که زیرساخت‌های‌ آن باید به‌طور مستمر ترمیم و نوسازی شود.

بمباران شدید روانی برای سقط یک تصمیم

سیستم اطلاع‌رسانی اقتصادی دولت‌ها در ایران آنقدر ضعیف است که عمده مردم تا اکنون نمی‌دانستند که دولت برای ماکارونی، انواع شیرینی، شکلات، کیک، بیسکوییت، انواع نان صنعتی و ساندویچ، یارانه می‌دهد.

خیز بانک مرکزی برای جذب دلار خانگی

همزمان با رشد دوباره قیمت دلار، بانک مرکزی سیاست‌های تشویقی تازه‌ای را برای جذب سپرده‌های ارزی درپیش گرفت. نهاد ناظر بازار ارز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به سپرده‌های ارزی با منشأ اسکناس در بانک‌ها، سود نقدی ارزی پرداخت می‌شود. در معاملات روز شنبه بازار آزاد ارز قیمت هر دلار آمریکا به 28هزار و 600تومان رسید.

اقوام ایران بار دیگر دور هم جمع شدند

تا چند سال قبل لرستان با وجود همه جاذبه‎های تاریخی و طبیعی، سهم چندانی از سفره بزرگ گردشگری کشور نداشت. 2سال کاهش فعالیت‌های گردشگری به‌خاطر شیوع کرونا هم این روند را کندتر کرد، اما با این حال گردشگران مدتی است لرستان را به‌عنوان یکی از استان‌های جذاب برای سفر انتخاب کرده‌اند.

فرونشست و هشدار برای 8میلیون خانه

در همشهری آنلاین بخوانید

فعلا فقط کمدی‌ها می‌فروشند

250تولید‌کننده در نمایشگاه گل تهران