03
یکشنبه 18 اردیبهشت 1401
شماره 8490
شهر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
فاز نخست پایانه متروی اکباتان که نخستین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور محسوب می‌شود، آماده بهره‌برداری است.
امروز شصت و دومین جلسه شورای شهر تهران در حالی برگزار می‌شود که مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت محیط‌زیست و خدمات شهری گزارشی از پایانه ترمینال شرق ارائه می‌دهد و در ادامه هم تعدادی از پرونده‌های پلاک ثبتی از حیث باغ یا غیرباغ بودن، بررسی و تعیین تکلیف می‌شوند.
قرنطینه کرونا زمانی برای رسیدگی به گل‌های آپارتمانی بود؛ گل‌هایی که در رفت‌وآمد‌های هر روزه فراموش شده بودند و حالا مورد توجه خانه‌نشین‌ها‌ قرار می‌گرفتند.
خبر
سخنگوی شهرداری تهران از دستگیری یک نفر در ماجرای ضرب و شتم شهردار ناحیه ۳ منطقه ۱۹ خبر داد. به گزارش همشهری، پنجشنبه گذشته ساعت 16سیدمحمدجواد هاشمی، شهردار ناحیه 3منطقه 19برای جلوگیری از ساخت‌وساز غیرقانونی در محله خلازیر همراه با سایر عوامل ناحیه وارد ملک شد و ناگهان عده‌ای به آنها حمله‌ور شدند و او از ناحیه سر به‌شدت آسیب دید و به بیمارستان ضیاییان منتقل شد.
خیابان‌ها و بزرگراه‌های تهران سالانه به 1.6میلیون تن آسفالت نیاز دارند

کاهش 115کیلومتری مسیر تهرانی‌ها

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، اصلاح 18تقاطع بزرگراهی برای کاهش 115کیلومتری مسیر تهرانی‌ها و احداث کارخانه آسفالت در شرق پایتخت از اولویت‌های کاری است
گفت و گو
از حدود 230سال پیش که آغامحمدخان قاجار، تهران را به‌عنوان پایتخت ایران انتخاب کرد تا به امروز این شهر بارها و بارها در معرض تغییرات بنیادین قرار گرفته است. تهران حالا شهری است با 730کیلومترمربع مساحت و بیش از 9میلیون نفر جمعیت که زیرساخت‌های‌ آن باید به‌طور مستمر ترمیم و نوسازی شود.