15
یکشنبه 18 اردیبهشت 1401
شماره 8490
استان‌ها
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
ریزگردهای خارجی و همچنین باد و توفان شدید و بروز پدیده گرد و خاک که از چهارشنبه هفته گذشته آسمان استان‌های غربی و مرکزی را تیره کرده‌ بودند، روز گذشته _شنبه 17اردیبهشت_ هم موجب کاهش کیفیت هوا در 15استان آذربایجان‌غربی، اصفهان، ایلام، البرز، بوشهر، خراسان‌جنوبی، خوزستان، کرمان، کرمانشاه، کردستان، لرستان، مرکزی، همدان، هرمزگان و یزد شدند.
هشتمین جشنواره‌ بهارنارنج در شهر کومله از توابع شهرستان لنگرود استان گیلان در حال برگزاری است. این جشنواره با هدف افزایش نشاط و شادی با برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی و مشتقات بهارنارنج و با برگزاری جشن و کشتی گیله‌مردی در حال برگزاری است.

اقوام ایران بار دیگر دور هم جمع شدند

پنجمین جشنواره ملی فرهنگ اقوام با حضور 28استان در خرم‎آباد آغاز شد
گزارش
تا چند سال قبل لرستان با وجود همه جاذبه‎های تاریخی و طبیعی، سهم چندانی از سفره بزرگ گردشگری کشور نداشت. 2سال کاهش فعالیت‌های گردشگری به‌خاطر شیوع کرونا هم این روند را کندتر کرد، اما با این حال گردشگران مدتی است لرستان را به‌عنوان یکی از استان‌های جذاب برای سفر انتخاب کرده‌اند.
تولید برق در خوزستان 40درصد کاهش یافت

تولید برق در خوزستان 40درصد کاهش یافت

خشکسالی و کاهش ذخیره سدها علاوه بر کاهش تولید برق موجب خروج سد کرخه از مدار تولید شده است
آمار دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور نشان می‌دهد با سپری شدن ۲۲۰روز از سال آبی تا ۱۰اردیبهشت سال آبی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ کل حجم آب در مخازن سدهای کشور حدود 26.57میلیارد مترمکعب است که نسبت به‌مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۰درصد کاهش  نشان می‌دهد.
آغاز ساخت ۲۵۰۰واحد مسکونی در بوشهر
آغاز ساخت ۲۵۰۰واحد مسکونی در بوشهر
مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر از آغاز ساخت 2500واحد مسکونی در شهرهای زیر ۱۰۰هزار نفر جمعیت استان خبر داد و گفت: در اجرای این طرح ۳۰۰میلیون تومان تسهیلات بانکی و تخفیف هزینه نظام مهندسی و پروانه ساخت ارائه می‌شود.
PDF استان‌ها
کوتاه استان‌ها
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه مدیریت شهری به‌دنبال توسعه متوازن شهری است، گفت: ۳۸درصد از اعتبار و بودجه سال۱۴۰۱ شهرداری به محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر اختصاص یافت.