11
یکشنبه 18 اردیبهشت 1401
شماره 8490
دانش‌وفناوری
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
تحقیقی انجام شده توسط بلومبرگ نشان می‌دهد که «هنر آسفالت» می‌تواند تصادفات مرگبار را تا 37درصد و تصادفات مرتبط با عابرین پیاده و دوچرخه‌سواران تا 50درصد کاهش دهد. هنر آسفالت به رنگ‌آمیزی سطوحی همچون جاده‌ها، پیاده‌روها و زیرگذرها اشاره می‌کند که باعث تشخیص راحت‌تر آنها می‌شود.
موضوع رمز پول بانک مرکزی از مدت‌ها قبل در نهاد سیاستگذار پولی و بانکی مطرح بوده است. سرانجام در این دوره کارگروهی متشکل از کارشناسان اقتصادی، فنی و نشر اسکناس این موضوع را تا مرحله عملیاتی و به‌صورت آزمایشی به سرانجام رساندند.
پزشکی
اولین بیماری که در یک عمل جراحی کم سابقه و سنگین، قلب پیوندی از یک خوک دریافت کرده بود، ماه پیش درگذشت. حالا متخصصان پس از گذشت مدتی از مرگ او، علت آن را وجود یک ویروس خوکی تشخیص دادند.

خدمات قضایی در پیام‌رسان‌های بومی

مرکز آمار و فناوری اطلاعات با تأکید ویژه بر حفظ حریم خصوصی افراد، از امکان ارائه خدمات قضایی در پیام‌رسان‌های داخلی خبر داده است
دانش‌بنیان
پیام‌رسان‌ها در سراسر دنیا علاوه بر انتقال پیام، مجموعه‌ای از خدمات مالی و اداری را ارائه می‌دهند. حالا قوه قضاییه تصمیم گرفته در راستای سند تحول و همچنین هوشمندسازی قوه، خدمات قضایی را علاوه بر سامانه‌های الکترونیک و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در بستر پلتفرم‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی ارائه کند.