22
یکشنبه 18 اردیبهشت 1401
شماره 8490
ایثار و مقاومت
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
استان آذربایجان‌غربی آماده میزبانی از زائران راهیان نور سراسر کشور است.
«رؤیای پرواز» نوشته‌ فاطمه دهقان نیری، براساس خاطرات محمدعلی فلکی یکی از فرماندهان جنگ توسط انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس منتشر شده است.
گفت‌وگو
محبوبه معراجی‌پور، نویسنده کتاب چایخانه، برای جمع‌آوری خاطرات زنان ایثارگر با چند شماره‌ای که به‌دست آورده بود تماس می‌گیرد اما هیچ‌کدام از بانوان تمایلی به انجام مصاحبه ندارند.

بهشت در «چایخانه» اهواز

روایتی از بانوانی که 8سال در رختشویخانه، شستن البسه و ملافه‌های خونین رزمندگان را برعهده گرفته بودند
گزارش
چایخانه سنتی اهواز یکی از مهم‌ترین مراکز پشتیبانی در سال‌های جنگ تحمیلی بود. مدیریت این پایگاه ابتدا برعهده حاج‌آقا عادلیان بود و بعدها با اضافه شدن بخش خواهران، مدیریت این بخش به فاطمه موحد مهر واگذار شد.

چهره خبر/ دکتر سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران

برای ساخت ۳۰ فیلم و سریال در هر استان درباره شخصیت‌ها و شهدای قهرمان برنامه‌ریزی شده و تاکنون تفاهمنامه ساخت ۱۲ فیلم در استان‌های مختلف درباره شخصیت‌ها و قهرمانانی از اقوام و مذاهب مختلف به امضا رسیده است.
حماسه فتح خرمشهر به روایت فرماندهان
عملیات بیت‌المقدس در روز دهم اردیبهشت‌ماه در غرب رودخانه کارون و خرمشهر و با رمز عملیات «یا علی بن ابی‌طالب» با هدف آزادسازی شهرهای خرمشهر، هویزه و جاده اهواز - خرمشهر، خارج کردن شهرهای اهواز، حمیدیه و سوسنگرد و نیز جاده اهواز 0 آبادان از برد توپخانه دشمن و همچنین تأمین مرز بین‌المللی به‌صورت مشترک توسط نیروهای سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران شروع شد.
PDF ایثار و مقاومت
کوتاه ایثار و مقاومت
اردیبهشت‌ماه یادآور واقعه‌ای هولناک در دل جنگل‌های ماسال است. رگ گردن گیله‌مردی زده شد و پیکر و سر بریده‌اش را در جنگل رها کردند تا رگه‌های تنومند شرافت و مسئولیت‌پذیری را بخشکانند؛ بزرگمردی که واژگان کوتاه‌قامت‌تر از آن هستند که عظمت کارش را ادا کنند.