• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 18 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159962
+
-

مدال آسیا برای مسئولان مهم نیست

امیرحسین فیروزپور که در 20سالگی قهرمان کشتی آسیا شده از استقبال مردم و بی‌مهری مسئولان می‌گوید

مدال آسیا برای مسئولان مهم نیست

امیرحسین فیروزپور قهرمان جوانان جهان که هنوز در رده سنی جوانان و امیدها قرار دارد در مسابقات کشتی بزرگسالان آسیا در مغولستان توانست مقتدرانه قهرمان شود. فیروزپور در ۹۲کیلوگرم در حالی به مدال طلا رسید که به تازگی وارد سن 20سالگی شده است. قهرمان کشتی آزاد آسیا در گفت‌وگو با همشهری از شرایط این مسابقات و برنامه‌های آینده‌اش می‌گوید.

  سطح مسابقات چطور بود؟
واقعیت این است که نه می‌توان گفت خیلی بالا بود نه اینکه سطح پایینی داشت‌. در حد آسیا سطحش خوب بود و من هم سعی کردم عملکرد خوبی داشته باشم و کم‌اشتباه کشتی بگیرم. با تمریناتی که زیرنظر کادر فنی سپری کرده بودم شرایط بدنی‌ام خوب بود و مشکل خاصی روی تشک نداشتم. خدا را شکر نتیجه هم گرفتم و بیشتر از این خوشحالم که مردم از عملکرد من و هم‌تیمی‌هایم راضی بودند.

  رقبایت را خیلی یکطرفه شکست دادی. به‌نظر می‌رسد کار سختی در آسیا نداری.
اینطور نیست که حریفی نباشد. شما اگر هر حریفی را دست‌کم بگیرید می‌تواند برایتان دردسرساز شود. من در مقابل هر حریفی سعی می‌کنم تمام توانم را بگذارم تا وقتی که سوت پایان به صدا درمی‌آید پشیمان نباشم. قطعا در مسابقات جهانی سطح کشتی‌ها ‌و رقبای شرکت‌کننده بالاتر است ولی در آسیا هم کشتی‌گیران خوبی حضور دارند که اگر آنها را دست‌کم بگیریم دردسرساز می‌شوند.

  با این شرایط خیلی امیدواری در مسابقات جهانی ملی‌پوش ایران باشی. فکر می‌کنی بتوانی طلای جهان را هم کسب کنی؟
من خیلی مشتاقم که در مسابقات جهانی صربستان کشتی بگیرم و برای رسیدن به این هدف نهایت تلاشم را خواهم کرد. ولی اول باید ملی‌پوش شوم و بعد از آن برای حضور در مسابقات جهانی برنامه‌ریزی کنم. من سرباز تیم ملی هستم و طبق چرخه باید در رقابت‌ها حاضر شوم و بعد با نظر کادر فنی ترکیب تیم ملی مشخص خواهد شد. امیدوارم درنهایت هر کسی که ملی‌پوش می‌شود بتواند پرچم ایران را در مسابقات بالا ببرد.

  روی سکوی قهرمانی آسیا به چه چیزی فکر می‌کردی؟
به‌نظرم هر کسی که ورزش قهرمانی را آغاز می‌کند از همان اول به مدال طلای المپیک فکر می‌کند. من هم سال‌هاست به مدال المپیک فکر می‌کنم. به‌نظرم مسابقات مختلف برگزار و مدال توزیع می‌شود تا زیبایی و مدال مسابقات المپیک بیشتر به چشم بیاید.

  استقبال چطور بود؟
دست مردم درد نکند که سنگ‌تمام گذاشتند. مثل همیشه آمدند و مشوق ما هستند. مسئولان هم که مثل همیشه حضور نداشتند. البته من دیگر به این مسائل عادت کردم و هر چه کمتر راجع به آنها صحبت کنیم بهتر است.

  یعنی مسئولان به استقبال قهرمان آسیا نیامدند؟
در جوانان جهان هم که اول شدم نیامدند! نمی‌دانم حتما کارهای مهم‌تری دارند یا مدال جوانان جهان و قهرمانی آسیا را باارزش نمی‌دانند.

  با توجه به اینکه شانس حضور در رده جوانان، امیدها و بزرگسالان را داری، مشخص است در چه مسابقاتی روی تشک خواهی رفت؟
من سرباز تیم ملی هستم و هرکجا کادر فنی تشخیص بدهد و بتوانم مفید باشم با جان و دل حاضر می‌شوم و با تمام توان برای بهترین نتیجه می‌جنگم.

  برنامه‌ات برای آینده چیست؟
امیدوارم در آینده برایم بهترین اتفاقات رخ دهد تا باعث شادی مردم و همشهری‌هایم شوم. مسابقات جهانی صربستان مهم‌ترین رقابت پیش‌رو است که هدفگذاری‌ام برای حضور در این مسابقات است. حالا توکل به خدا ببینیم چطور می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید