• دو شنبه 5 اردیبهشت 1401
  • الإثْنَيْن 23 رمضان 1443
  • 2022 Apr 25

رمز عبور از چهار چالش اجتماعی

همشهری از 4چالش عمده اجتماعی در سال 1401و برنامه‌های احتمالی برای عبور از آنها گزارش می‌دهد
گردش سال و حالا قرن، لزوما همه شئون زندگی ما را دگرگون نمی‌کند؛ چه بسا برای بحران‌ها و مشکلات دامنگیر اجتماعی، چنین گردش‌هایی صرفا رویدادی تقویمی محسوب شوند و در صورت ماجرا تغییری ایجاد نکنند.

رویش نوآوری در کارخانه 90ساله

تبدیل کارخانه سیمان ری به مرکز فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز شد و فاز نخست این اقدام تا شهریورماه به اتمام می‌رسد. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در فاز نخست 1100متر از کارخانه سیمان ری بازآفرینی خواهد شد که شامل فضای کار اشتراکی و آزمایشگاه کوچک ساخت دیجیتال می‌شود.

پسماند صفر پیش‌نیاز زمین پاک

امروز بسیاری از شهرهای دنیا مفهوم پسماند صفر را دنبال می‌کنند. حتما ما انسان‌ها هیچ‌گاه نمی‌توانیم به نقطه صفر Zero-Waste در پسماند دست پیدا کنیم، «پسماند صفر» تنها اسم یک نوع سبک زندگی است که در آن فرد تصمیم می‌گیرد مسئولیت زباله‌هایی را که در طول شبانه‌روز تولید می‌کند، کاملا به‌عهده بگیرد و همچنین سعی می‌کند تولید زباله را به نقطه صفر نزدیک کند.

مکرون در الیزه؛ پیروزی در عملیات غیرممکن

امانوئل مکرون بعد از 2 دهه به اولین رئیس جمهور فرانسه تبدیل شده که برای 2 دوره متوالی در کاخ ریاست‌جمهوری می‌ماند
امانوئل مکرون، همان 5سال پیش با پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه هم شگفتی‌ساز شده بود، اما حالا با ابقا در پست ریاست‌جمهوری، کاری را کرده که بسیاری از ورزیده‌ترین سیاستمداران تاریخ معاصر فرانسه هم نتوانسته‌اند از پس آن بر بیایند.

تهران در انتظار حسن‌نیت ریاض

برگزاری پنجمین دور از مذاکرات میان تهران و ریاض با هدف رفع اختلاف‌های موجود با چشم‌انداز روشنی برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان دوطرف همراه بوده‌ و کارشناسان معتقدند با توجه به شکل‌گیری فضای گفت‌وگوهای سازنده میان نمایندگان 2کشور، پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک شاهد برگزاری جلسه مشترک میان وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی باشیم.

جهش در مهار کرونا

پس از گذشت حدود ۲۶ماه از شیوع کرونا در ایران، برای نخستین بار آمار مرگ روزانه بیماران کووید-۱۹ در آستانه تک‌رقمی شدن قرار گرفت؛ 13نفر در شبانه‌روز اخیر. آمارهای منتشر شده از وضعیت شیوع درهمین مدت نشان می‌دهد در ۲۱استان، هیچ موردی از مرگ بیماران کووید-۱۹ ثبت نشد و در ۸استان هم تنها یک مورد مرگ گزارش شد.

هر سال ۸۰ هزار گونه حیات وحش ایران در جاده‌ها می‌میرند

در همشهری آنلاین بخوانید

پدر، اسرار جنایتش را به گور برد

توریست اشتباهی