21
دو شنبه 5 اردیبهشت 1401
شماره 8483
فرهنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دشمن خودت نباش

دیدگاه‌های تازه روانکاوانه به عشق و تنهایی
یادداشت
بدترین آدم دنیا چه‌کسی است؟ یواخیم ترییر، کارگردان نروژی فیلم «بدترین فرد در جهان» با روایت زندگی یک دختر اروپایی که دانشجوی برتر رشته پزشکی نیز هست، برای خودش و ما به‌دنبال پیدا کردن پاسخ این سؤال است.
ویژه
در آخر هفته شلوغ گیشه سینماهای آمریکا، که فیلم‌های «مردان شمالی»، «وزن غیرقابل تحمل استعداد عظیم» با بازی نیکلاس کیج و «جانوران شگفت انگیز» در سالن‌های سینما در حال نمایش هستند، پیش‌بینی شده که فیلم‌های کارتونی «بچه‌های بد» و «سونیک خارپشت2» در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌ها در گیشه سینماهای آمریکا قرار گیرند.
سینمای‌جهان
نیکلاس کیج بازیگر مشهور سینمای آمریکا که به تازگی در فیلم در حال اکران «وزن غیرقابل تحمل استعداد عظیم» بازی کرده در گفت‌وگویی اعلام کرده که درصدد ساخت یک استودیوی سینمایی با سرمایه 80میلیون دلاری در لاس وگاس بوده که با ورود ایلان ماسک تمام نقشه‌هایش در این‌باره نقش بر آب می‌شود.

تئاترها می‌فروشند

اردیبهشت می‌تواند برای گروه‌های نمایشی فصل خوب اجرا باشد
تئاتر
به‌نظر می رسد اردیبهشت برای گروه‌های نمایشی فصل خوب اجرا باشد؛ نمایش‌هایی که پشت سر هم اجرای خود را در سالن‌های دولتی و تماشاخانه‌های خصوصی دارند. نکته قابل توجه حضور بازیگران سینما و تئاتر و کارگردانان سینما در مقام تهیه‌کنندگی تئاتر است.
برگزاری جشنواره و آیین‌های موسیقایی نواحی

برگزاری جشنواره و آیین‌های موسیقایی نواحی

دومین جشنواره ملی موسیقی و آیین‌های موسیقایی نواحی ایران به دبیری علمی دامون شش‌بلوکی و دبیری اجرایی آرش صفری اردیبهشت۱۴۰۱ در شیراز برگزار می‌شود. به‌گزارش همشهری، در این دوره از جشنواره که توسط مجموعه «آوای هنر ایل قشقایی» با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و شهرداری شیراز برگزار می‌شود، گروه‌های برتر موسیقی نواحی از سراسر کشور با محوریت اجرای موسیقی و آیین‌های منطقه‌ای خود روی صحنه می‌روند.
باران کوثری و مانی حقیقی در «چرا گریه نمی‌کنی؟»
فیلمبرداری فیلم سینمایی «چرا گریه نمی‌کنی؟» دومین ساخته‌ علیرضا معتمدی به پایان رسید.
PDF فرهنگ
کوتاه فرهنگ
نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما درباره برنامه‌های سیما در رمضان نشان می‌دهد 26.6درصد مخاطب برنامه‌های افطار و 17.4درصد مخاطب برنامه‌های سحر تلویزیون هستند.