• یکشنبه 14 فروردین 1401
  • الأحَد 1 رمضان 1443
  • 2022 Apr 03

پشت پرده قاچاق و گرانی دارو

رئیس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با همشهری جزئیات دلایل افزایش قیمت و کمبود دارو در سال گذشته و فعالیت‌های غیرقانونی در این حوزه را تشریح کرد
گرانی، کمبود و قاچاق دارو؛ این خلاصه وضعیت دارویی کشور در سال گذشته بود که در ماه‌های آخر با مطرح شدن حذف کامل ارز ترجیحی و احتمال گرانی‌های بیشتر در این حوزه، چالش‌هایی ایجاد کرد.

30 اقدام شهرداری در 6 ماه

علیرضا زاکانی، 11شهریور ماه 1400 رسما سکاندار شهرداری تهران شد و حدود یک‌ماه بعد از آن، یعنی پس از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اقدامات عملی را آغاز کرد.

چرا جمهوری اسلامی حرم است؟!

در سالگرد رأی قاطع مردم به جمهوری اسلامی یک‌بار دیگر جمله آن بزرگ را مرور کنیم: «جمهوری اسلامی حرم است.» واقعا چرا؟ آیا این تعبیر ذوقی است یا عاطفی و از سر شور و علاقه است؟

سنت نامگذاری سال

همزمان شدن آغاز سال نو و آغاز قرن جدید، نوروز امسال را متفاوت از سال‌های پیش کرده بود. این تفاوت آنگاه پررنگتر شد که پس از 2سال محدودیت کرونایی، فرصتی برای دید و بازدیدهای خانوادگی فراهم آمد و خانواده‌های ایرانی در شرایطی نسبتا امن درحالی‌که اکثریت آنها حداقل 2دوز واکسن را تزریق کرده بودند، به دیدار هم شتافتند و به دلتنگی‌ها پایان دادند.

سبقت جاده از کرونا در نوروز

‌براساس آمار اعلام شده از سوی پلیس راهور ناجا، از ۲۵اسفند سال گذشته تا پایان 12فروردین امسال ۶۶۳هموطن در تصادف‌های جاده‌ای جان خود را از دست دادند؛ آماری که هرچند نسبت به سال قبل کاهش 23درصدی را نشان می‌دهد، اما همچنان بالاست.

اوکراین؛ 40 روز جنگ، 10 میلیون آواره

40روز نبرد در اوکراین، 10میلیون شهروند این کشور را از خانه‌هایشان فراری داده و 4میلیون نفر از آنها، مجبور شده‌اند به کشورهای همسایه پناهنده شوند.
رهبر معظم انقلاب در سخنرانی به مناسبت سال نو تشریح کردند

تقویت تولید دانش‌بنیان تنها راه دستیابی به پیشرفت عادلانه

رهبرمعظم انقلاب اسلامی در سخنرانی زنده و تلویزیونی در نخستین روز از سال۱۴۰۱ ضمن تبریک عید نوروز و آغاز قرن جدید، در تبیین شعار سال جدید، تنها راه دستیابی به پیشرفت عادلانه و حل مشکل فقر را حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان خواندند و در بخش دیگری از سخنان‌شان، با اشاره به مسائل جهانی درحال وقوع در افغانستان، اوکراین و یمن تأکید کردند: همه این حوادث نشان‌دهنده حقانیت و انتخاب درست ملت ایران در مبارزه با استکبار است.

5درصد رشد ازدواج در 1400

شگفتانه 1401 برای اکوسیستم فناوری

از نوروز به رمضان بدون توقف

فراموشی ویروس در تعطیلات