• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 14 فروردین 1401
کد مطلب : 156989
+
-

مرور مهم‌ترین حوادث نوروز 1401 در شهرهای مختلف کشور

تعطیلات پرحادثه

گزارش
تعطیلات پرحادثه

روزهای نخستین سال 1401با حوادث تلخ و شیرین زیادی همراه بود. از تیراندازی مرگبار در پادگان بوشهر که به جان‌باختن 4سرباز وظیفه منجر شد تا تولد نخستین چهارقلوهای قرن در کرج. در این گزارش به مرور مهم‌ترین حوادثی که در نخستین نوروز قرن جدید اتفاق افتاد می‌پردازیم.

اولین روز قرن
یکی از هولناک‌ترین حوادث امسال در همان روز اول اتفاق افتاد. حادثه‌ای که در جریان آن یک سرباز وظیفه در یکی از پادگان‌های دیلم در استان بوشهر با اسلحه‌ای که در اختیار داشت 4نفر از همخدمتی‌هایش را به رگبار بست و به قتل رساند. به‌دنبال این حادثه باورنکردنی از پادگان خارج شد و یکی از شهروندان را به گروگان گرفت و سوار بر خودروی او به‌سوی خوزستان به راه افتاد. اما در میانه راه در محاصره نیروهای نظامی قرار گرفت و دستگیر شد. هرچند خبرهای منتشر شده درباره این حادثه نشان می‌داد که سرباز قاتل چون  نتوانسته مرخصی بگیرد دست به این کار زده، اما در ادامه سازمان قضایی نیروهای مسلح این موضوع را تکذیب کرد.

دوم فروردین
اوایل اسفندماه سال 1400مأموران پلیس در شهرستان کنگاور واقع در استان کرمانشاه اجساد مادر و پسری را در حاشیه شهر کشف کردند. بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که قربانیان ابتدا بیهوش و سپس خفه شده‌اند. از همان زمان تحقیقات برای رازگشایی از این جنایت ادامه داشت تا اینکه روز دوم فروردین سال 1401کارآگاهان پلیس به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد، عامل جنایت  فرزند دیگر   خانواده است که بر سراختلاف مالی مادر و برادرش را به قتل رسانده است. وی دستگیر شد و به قتل اعتراف کرد. اما خبر دیگر این روز تولد چهار قلوهای کرجی بود. مادر این چهار قلوها در هفته سی‌و‌چهارم  بارداری فرزندانش را که 3پسر و یک دختر بودند در بیمارستان کمالی کرج به دنیا آورد تا آنها لقب نخستین چهارقلوهای قرن جدید را از آن خود کنند.

سومین روز سال
در سومین روز از سال جدید در جریان آتش‌سوزی در خانه‌ای در شهرستان ملایر زن و شوهری دچار سوختگی شدند و به بیمارستان انتقال یافتند. هرچند سوختگی مرد جوان سطحی بود اما همسرش جانش را از دست داد. از سویی بررسی‌ها نشان می‌داد این زن و شوهر با یکدیگر اختلاف داشتند و آتش‌سوزی عمدی است. به همین دلیل این مرد بازداشت شد و به قتل همسرش اعتراف کرد. این تنها جنایت خانوادگی این روز نبود و در گیلان نیز مردی که با خانواده همسرش دچار اختلاف شده بود در اقدامی هولناک با اسلحه شکاری مادر و برادران همسرش را به قتل رساند و همسرش را مجروح کرد. این حادثه در روستای جوکندان شهرستان تالش اتفاق افتاد و قاتل دستگیر شد. در حادثه‌ای دیگر در این روز مردی که همسر خود را در دزفول با سلاح گرم جلوی چشم مردم به قتل رسانده بود پس از فرار در پردیس دستگیر شد. حساسیت پلیس درباره این پرونده پس از آن بیشتر شد که فیلم جنایت در شبکه‌های اجتماعی منتشر و افکار عمومی را جریحه دار کرد. این متهم پس از دستگیری به خوزستان منتقل شد.

روز چهارم فروردین
سقوط مرگبار کودک 3ساله در شهربازی مریوان حادثه تلخی بود که در چهارمین روز امسال اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که کودک 3ساله سوار کشتی صبای شهربازی مریوان بود که ناگهان سقوط کرد و بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد. به‌دنبال این حادثه شهربازی پلمب شد.

پنجمین روز قرن
ساعت 3بامداد روز پنجم فروردین به پلیس شهرستان هرسین در استان کرمانشاه اعلام شد که یک نفر در خیابان پارک شهر به قتل رسیده و 2نفر از ناحیه شکم و پهلو مجروح شده‌اند. شواهد نشان می‌داد عامل این حادثه یکی از اشرار سابقه‌دار است. قاتل بعد از این حادثه در خانه عمه‌اش مخفی شده و در آنجا 6نفر را به گروگان گرفته بود. در این شرایط مأموران یگان ویژه وارد عمل شدند و پس از ساعت‌ها مذاکره با مرد شرور درحالی‌که او عمه‌اش را نیز به قتل رسانده بود، عملیات خود را آغاز کردند که در جریان آن مرد گروگانگیر به هلاکت رسید و گروگان‌ها آزاد شدند. انتشار تصاویر مستند از این گروگانگیری توسط پلیس که از هوشیاری و در عین حال اقتدار پلیس حکایت داشت بازخوردهای مثبتی در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت. در همین روز از شرق کشور خبر رسید که پیرمحمد شه‌‌بخش، شرور شناخته‌ شده، همراه2 نفر از همدستانش در درگیری مسلحانه با مأموران انتظامی در جاده میامی به سبزوار به هلاکت رسیده است. در جریان این عملیات از این شرور تعدادی آرپی‌جی و تیربار و بیش از 500کیلو مواد‌مخدر کشف شد.

هفتم فروردین
در این روز سارقان در زاهدان با سرقت پیچ و مهره‌های یک دکل عظیم الجثه مخابراتی باعث سقوط آن روی چند خانه شدند. این حادثه در شرایطی اتفاق افتاد که سرقت پیچ و مهره‌ها از یک سو و وزش باد از سوی دیگر باعث شد دکل که در منطقه‌ای مسکونی قرار داشت روی خانه‌های مجاور سقوط کند. در این حادثه به هیچ‌کس آسیبی نرسید.

هشتمین روز سال
اعتیاد زن و شوهری جوان آنها را به جایی رساند که قصد داشتند فرزند 15ماهه‌شان را به رودخانه بیندازند اما حضور به موقع پلیس مانع آنها شد. این حادثه در هشتمین روز سال در شهرستان رودسر اتفاق افتاد و مأموران پلیس که از نیت این زن و شوهر معتاد باخبر شده بودند با حضور به موقع توانستند جان کودک 15ماهه را نجات دهند. این زوج که به‌علت مصرف موادمخدر حالت طبیعی نداشتند به مرکز ترک اعتیاد معرفی شدند.

نهمین روز سال
حوادث مخلتفی در تعطیلات نوروز اتفاق افتاد اما یکی از هولناک‌ترین آنها حادثه برخورد قطار با پژوپارس در استان گلستان بود که جان 2نفر را گرفت. این حادثه روز نهم فروردین در گرگان، حد فاصل پلیس راه نوکنده به سمت دریا در جاده آسفالت رخ داد.

یازدهم فروردین
عصر روز یازدهم فروردین ساکنان پایتخت شاهد وزش تندبادی در مناطق مختلف تهران بودند. قدرت این توفان به حدی بود که موجب شکسته شدن شاخه درختان زیادی شد و در بوستان آب و آتش نیز حادثه تلخی را رقم زد. در این حادثه به‌دلیل وزش باد چند کودک که در حال بازی با سرسره بادی بوستان بودند سقوط کرده که 5نفر از آنها مصدوم شدند.

دوازدهمین روز سال
شامگاه دوازدهم فروردین برخورد 2قایق گردشگری در خرمشهر موجب سقوط 13نفر از سرنشینان آن به آب شد. ماجرا از این قرار بود که این گردشگران برای تفریح در رودخانه کارون سوار قایق‌های موتوری شده بودند که قایق‌ها به‌دلیل سرعت بیش از حد و  ‌تمرکز نداشتن سکاندار جلوی اسکله گردشگری چاسبی با یکدیگر برخورد کردند. هرچند در این حادثه 13گردشگر به آب سقوط کردند اما به‌دلیل اینکه همگی از جلیقه نجات استفاده کرده بودند این حادثه هیچ تلفاتی نداشت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید