02
یکشنبه 14 فروردین 1401
شماره 8465
سیاست
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

چرا جمهوری اسلامی حرم است؟!

یادداشت
در سالگرد رأی قاطع مردم به جمهوری اسلامی یک‌بار دیگر جمله آن بزرگ را مرور کنیم: «جمهوری اسلامی حرم است.» واقعا چرا؟ آیا این تعبیر ذوقی است یا عاطفی و از سر شور و علاقه است؟
ویژه
همزمان شدن آغاز سال نو و آغاز قرن جدید، نوروز امسال را متفاوت از سال‌های پیش کرده بود. این تفاوت آنگاه پررنگتر شد که پس از 2سال محدودیت کرونایی، فرصتی برای دید و بازدیدهای خانوادگی فراهم آمد و خانواده‌های ایرانی در شرایطی نسبتا امن درحالی‌که اکثریت آنها حداقل 2دوز واکسن را تزریق کرده بودند، به دیدار هم شتافتند و به دلتنگی‌ها پایان دادند.
هفته‌ها و ماه‌ها تلاش فشرده و مستمر طرف‌های حاضر در مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین همچنان به‌دلیل زیاده‌خواهی آمریکا، به نتیجه روشنی نرسیده و درحال‌حاضر نهایی‌شدن توافق نیازمند واقع‌بینی طرف آمریکایی است.
رهبر معظم انقلاب در سخنرانی به مناسبت سال نو تشریح کردند

تقویت تولید دانش‌بنیان تنها راه دستیابی به پیشرفت عادلانه

رهبری
رهبرمعظم انقلاب اسلامی در سخنرانی زنده و تلویزیونی در نخستین روز از سال۱۴۰۱ ضمن تبریک عید نوروز و آغاز قرن جدید، در تبیین شعار سال جدید، تنها راه دستیابی به پیشرفت عادلانه و حل مشکل فقر را حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان خواندند و در بخش دیگری از سخنان‌شان، با اشاره به مسائل جهانی درحال وقوع در افغانستان، اوکراین و یمن تأکید کردند: همه این حوادث نشان‌دهنده حقانیت و انتخاب درست ملت ایران در مبارزه با استکبار است.
رئیسی: چشم به بیگانه نداریم

رئیسی: چشم به بیگانه نداریم

سفرهای استانی «دولت مردمی» پس از 3هفته تعطیلی در خراسان رضوی از سر گرفته شد. سیدابراهیم رئیسی در هجدهمین سفر استانی خود به شهر و استان محل زادگاه خود رفت.
سیاست در نوروز تعطیل نبود
مردم ایران شب عید خود را با نیم‌نگاهی به تحولات مذاکرات و سرنوشت برجام در بازارهای خرید تحویل کردند.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
به‌دنبال هتک حرمت تمثال امام راحل که توسط ضدانقلاب در نخستین ساعات بامداد چهارشنبه گذشته در میدان مرجعیت قم اتفاق افتاد، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای، این اقدام مذبوحانه را محکوم کرد.