• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 25 آذر 1400
کد مطلب : 148315
+
-

آخر هفته سفر نکنید

آب و هوا
آخر هفته سفر نکنید

بعد از هشدار سازمان هواشناسی نسبت به ورود سامانه بارشی از اواخر روز پنجشنبه و لغزندگی جاده‌ها، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا هم نسبت به سفر در ۸استان هشدار داده است. 
به گزارش همشهری، کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه تا اواخر امروز (پنجشنبه 25آذر) شهرهای صنعتی و پرجمعیت به‌دلیل پایداری هوا آلوده هستند به همشهری می‌گوید: از اواخر امروز سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود که ابتدا در خوزستان و آذربایجان‌غربی موجب بروز بارش پراکنده خواهد شد. فریبا گودرزی با بیان اینکه جمعه و شنبه این سامانه بارشی در شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی موجب بارش باران و وزش باد شدید و موقتی و در ارتفاعات شمال، شمال‌غرب، زاگرس مرکزی و البرز برف خواهد شد، می‌افزاید: یکشنبه از شدت بارش در شمال‌غرب کم می‌شود، اما همچنان در غرب، جنوب‌غرب، بخش مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز شاهد تداوم بارش هستیم. او از تشدید فعالیت سامانه بارشی از دوشنبه هفته آینده خبر می‌دهد و می‌گوید:‌ سه‌شنبه هم علاوه بر نیمه‌غربی و شمال‌غرب در شمال‌شرق هم شاهد فعالیت سامانه خواهیم بود. 
کارشناس سازمان هواشناسی همچنین از صدور هشدار آبگرفتگی و لغزندگی جاده‌ها در استان‌های مختلف کشور خبر و توضیح می‌دهد: این هشدار روز جمعه برای کرمانشاه، کردستان، لرستان، ایلام، نیمه‌شمالی خوزستان، شمال‌غرب چهارمحال و بختیاری، روز شنبه خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، اصفهان، زنجان، کرمانشاه، ارتفاعات البرز، تهران و قزوین، یکشنبه چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، لرستان، ارتفاعات غرب اصفهان، شمال فارس و شمال بوشهر، دوشنبه چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام، لرستان و غرب اصفهان و همچنین روز سه‌شنبه آذربایجان‌های شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، ارتفاعات تهران، البرز و قزوین صادر شده است. 
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا هم برای آخر هفته جاری از پیش‌بینی برف و باران و کاهش دید و دما در ارتفاعات و محور‌های ۸استان کشور خبر می‌دهد و می‌گوید: از جمعه ۲۶آذر تا پایان روز شنبه ۲۷آذر سامانه بارشی وارد کشور می‌شود که موجب بارش باران، برف و مه شدید، کاهش دید و کاهش دما شده و احتمال انسداد برخی جاده‌ها در آذربایجان‌غربی، ارتفاعات تهران و البرز، شمال چهارمحال و بختیاری، کردستان، لرستان، شمال‌شرق خوزستان و ایلام می‌شود. سرهنگ احمد شیرانی تأکید می‌کند که این هفته زمان مناسبی برای سفر به این استان‌ها نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید