• دو شنبه 8 آذر 1400
  • الإثْنَيْن 23 ربیع الثانی 1443
  • 2021 Nov 29

خرید دارو با ارز دولتی، فروش به قیمت قاچاق

بخشی از داروهایی که با ارز 4200تومانی وارد کشور می‌شوند یا سر از ناصرخسرو درمی‌آورند یا به کشورهای همسایه قاچاق می‌شوند
اختلاف قیمت ارز دولتی و آزاد، به حاشیه جذابی برای فعالیت سودجویان تبدیل شده است. بخشی از داروها که با دلار 4200تومانی وارد کشور می‌شود، 6 تا 7 برابر گران‌تر در بازار سیاه فروخته می‌شود؛ بازاری که سر از کشورهای دیگر هم در آورده و ردپای آن را می‌توان در افغانستان، ترکیه، عراق و ... پیدا کرد.

جهان در شوک «اومیکرون»

سویه جدید کرونا ، هزاران مسافر را سرگردان و شوکی تازه‌ به اقتصاد دنیا وارد کرد

خواهرخواندگی در خدمت ارتقای خدمتگزاری شهری

از اواسط قرن بیستم رویکرد دیپلماسی در بسیاری از کشورها تغییر کرد و دیپلماسی از یک امر مخفی و پشت درهای بسته به سمت یک امر عمومی و فراگیر گرایش پیدا کرد. اگر چه دیپلماسی رسمی و مذاکرات سیاسی و پشت صحنه همچنان به قوت قبل ادامه داشته و دارد، اما دولت‌های محلی و نهادهای غیردولتی به بازیگران مهمی در عرصه ارتباطات بین‌الملل تبدیل شدند.

کلانشهری به نام تهران و رویکرد کلان فرهنگی

هرچند امروز در کلانشهر‌های بزرگ مانند پایتخت، بر تعداد اماکن فرهنگی هنری مانند: فرهنگسراها، خانه‌های فرهنگ، سالن‌های نمایش در برخی از مراکز، گالری‌های هنرهای تجسمی، نمایشگاه‌های هنری دوسالانه، سوگواره‌ها و جشنواره‌های هنری، نمایشگاه‌های کتاب، سمینارها و کنگره‌ها افزوده شده است...

همه احتمالات از مذاکرات هتل کوبورگ

بعد از ظهر امروز مذاکرات مهمی در هتل کوبورگ وین برگزار می‌شود که سناریوهای متفاوتی برای روند و نتایج آن وجود دارد. نخست به نتیجه نرسیدن مذاکرات و صورت نگرفتن هیچ‌گونه توافقی میان طرفین. دوم به توافق رسیدن طرفین که هر دو احتمال برای روز اول حداقل بسیار بعید به‌نظر می‌رسند.

ساختار فرهنگ و رسانه کشور، چگونه بازسازی می‌شود؟

ایجاد مرکز راهبردی فرهنگ و رسانه، گفت‌وگو با نخبگان، استفاده از خرد جمعی، برگزاری جلسات هم‌اندیشی، تشکیل شورای مشورتی، بررسی ده‌ها کتاب، مقاله و... تنها بخشی از کار بزرگی است که برای بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ و رسانه کشور آغاز شده؛ کاری که قرار است طرحی نو در زمینه فرهنگ و مدیریت رسانه‌ای کشور دراندازد.

دغدغه معیشت معلمان در روز انتخاب وزیر

یوسف نوری، آخرین جامانده از کابینه دولت سیزدهم بود که سرانجام توانست با رأی نمایندگان مجلس بر کرسی ریاست وزارت آموزش و پرورش تکیه بزند. او با 194رأی موافق، 57رأی مخالف و 17رأی ممتنع‌ از مجموع 268رأی نمایندگان مجلس، راهی ساختمان شهید رجایی شد.

مهار قیمت‌ها با واردات انبوه کالاهای اساسی

20پیشنهاد رئیسی به اجلاس اکو

دفاع از وطن تا پای جان