24
دو شنبه 8 آذر 1400
شماره 8374
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

علل غم‌افزایی شبکه‌های اجتماعی

نیم‌نگاهی به آخرین پژوهش‌های اجتماعی و روانشناسی ماه جاری میلادی که نتایج آن در سایت مجله علمی JAMA Network Open منتشر می‌شود نشان می‌دهد تقریبا تمامی پژوهشگر‌ها در غم‌افزا بودن شبکه‌های اجتماعی برای افراد مستعد اضطراب و افسردگی متفق‌القول هستند.
ویژه
همه به یکدیگر می‌گفتیم روس‌ها به‌زودی از راه می‌رسند، شاید همین فردا.
- آقا مجید، اینا همش حرفه. شما می‌ترسید ما فردا جنگ‌رو نبریم؛ برای همین نمی‌ذارین من با شما بیام.
3سال پیش، محمود کیانوش، طی آنچه خود «خانه‌تکانی در هشتادوچهارسالگی» نامیده است، چند یادداشت از رضا براهنی خطاب به‌خودش پیدا می‌کند و ...
عیادت سویه جدید کرونا «اومیکرون» از نسخه پیشین‌اش اثر:‌ ماریان کامنسکی
آن ده هزار و سیصد و سی و هشت نفرکه زندگی را با مرگی غیرطبیعی در بهار امسال جا گذاشتند، یعنی مثلا از عاشقی، مجنون و سرانجام قربانی محبوب بی‌وفا شدند یا آنقدر حواسشان غرق هزار درد بی‌درمان بود که از یغما رفتن سرپوش کانال آب و برق توسط گرسنگان نان و پنیر بی‌خبر بودند!
« پذیرایی از ساعت 14تا 18» نوشته شده روی تابلوی رنگ و رو رفته جلوی در و البته آن قاب عکس خاک گرفته پرستاری که به نشانه سکوت انگشت اشاره‌اش را روی لب‌ها گذاشته، تصویر آشنایی از مطب یک پزشک عمومی است. پزشکانی که سال‌های دور در بیشتر محله‌ها مطب داشتند.

اول آخر

از پاییز می گذریم... عکس: علیرضا طهماسبی
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
آمار دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور نشان می‌دهد، با سپری شدن ۶۵ روز از سال آبی، تا ۵ آذرماه سال آبی 1401-1400 میزان حجم آب در مخازن سد‌های کشور حدود 7/17میلیارد مترمکعب است که نسبت به‌مدت مشابه سال آبی گذشته ۳۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.
ناسا از به جریان افتادن نخستین پرونده مجرمی فضایی خبر داد. به گزارش نیویورک‌تایمز، اداره کل ملی هوانوردی و فضا NASA از به جریان افتادن پرونده فضانورد این سازمان «آن مک‌ کلین» خبر داد.